1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ מרב מיכאלי
עמיר פרץ מרב מיכאלי
עמיר פרץ ומרב מיכאלי
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן)
בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את הערעור של יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ וקבע כי יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה ב-24 בינואר. חברת הכנסת מרב מיכאלי, שהובילה לקיום פריימריז בניגוד לעמדתו של פרץ - שפרש והציע שמועמד חיצוני יעמוד בראש המפלגה, אמרה כי "מפלגת העבודה בראשותי תחזיר את האמת לפוליטיקה".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
ח"כ מיכאלי הוסיפה כי "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה. כעת אנחנו יכולות ויכולים להשתקם, להחזיר את מפלגת העבודה לקדמת הבמה הפוליטית ולהחזיר את האמת לפוליטיקה. אני קוראת לכל חברות וחברי המפלגה, עזבו את המשחקים והעסקנות הפוליטית בצד ותנו רוח גבית לתקומתה של המפלגה. מפלגת העבודה חזקה, מחודשת ואמיתית תהיה שחקנית משמעותית בבנייה מחדש של המחנה שלנו".

בתחילת החודש פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב כי יש לקיים פריימריז במפלגה, אולם פרץ הגיש ערעור על ההחלטה - ועל כן נגרר הנושא לעליון. פרץ החליט כי הוא לא יתמודד בראשות המפלגה עוד לפני שהודיע על פרישתו מהכנסת, וקבע כי הרשימה תורכב על ידי ועידת המפלגה ואף פתח את שורותיה למועמד חיצוני שיוכל לשקם אותה. מיכאלי נאבקה על ההחלטה - שכאמור נדחתה מכל וכל על-ידי בית המשפט.
מדובר בהחלטות חריגות יחסית של בתי המשפט, שלרוב לא נוטים להתערב בעניינים פנימיים של מפלגות. ואולם, במקרה זה החליטו גם המחוזי וגם העליון כי יש להעביר את ההחלטה בעניין הרשימה לידי המתפקדים. מפלגת העבודה בימים אלה אינה עוברת את אחוז החסימה לפי הסקרים.
בבחירות הקודמות התמודדה העבודה ברשימה משותפת עם מרצ ועם "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס. הרשימה התפצלה לאחר מכן, אחרי שלוי-אבקסיס הצטרפה לקואליציה במסגרת גוש הליכוד, ואילו מרצ הלכה לאופוזיציה. למרות שפרץ גילח את שפמו כדי להדגיש את מחויבותו להבטחה שלא להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, העבודה הצטרפה לממשלה במסגרת גוש כחול לבן.
בתמורה היא קיבלה שני תפקידי שרים לשלושת חברי הכנסת שלה: פרץ מונה לשר הכלכלה, ואיציק שמולי לשר הרווחה. ח"כ מיכאלי נשארה בסיעה, אך לא הסכימה להצטרף לממשלה ולמעשה פעלה כחברת אופוזיציה.