הרפורמה בקווי התחבורה הציבורית באזור המרכז יוצאת הבוקר (יום א') באופן רשמי לדרכה. לאחר שחלק מהשינויים נכנסו לתוקף כבר ביום שישי, עשרות קווי אוטובוס משנים את מסלולם ואחרים בוטלו או נפתחו בעקבות עבודות הרכבת הקלה בתל אביב והסטת התחבורה הציבורית מרחובות מרכזיים דוגמת אבן גבירול, השומרון והר ציון. לעיון בכל השינויים והעדכונים - לחצו כאן.
3 צפייה בגלריה
הכרזה עלה האוטובוס שאומרת שאין אפשרות לטעון את כרטיס הרב- קו אצל הנהג
הכרזה עלה האוטובוס שאומרת שאין אפשרות לטעון את כרטיס הרב- קו אצל הנהג
ארכיון
(צילום: איתי שיקמן)
במסגרת הרפורמה נוספו לשירות כבר ביום שישי קו 141 מיהוד-מונוסון לחניון הלוחמים בתל אביב וקו 3 מאזור התעשייה הישן בראשון לציון למרכז הספורט בבת ים. החל מהבוקר התווסף גם קו 200 - מחניון "חנה וסע" בראשון לציון אל מתחם הבורסה ברמת גן.
במקביל, בוטל קו 84 מאיקאה בראשון לציון אל התחנה המרכזית בתל אביב. במשרד התחבורה מדגישים כי ניתן להשתמש בקו 15, שמסלולו הוארך למסוף וולפסון בחולון. יצוין כי קודם לכן הקו הגיע עד מרכז הספורט בבת ים.
כמו כן, קו 174 מתחנת רכבת "הראשונים" בראשון לציון למסוף רדינג בתל אביב בוטל אף הוא, אך במשרד התחבורה מדגישים שקו 74 יתוגבר ונוספה לו חלופת בוקר חדשה משיכון גורדון. גם קו 191 מתחנת רכבת "הראשונים" בראשון לציון לתחנת סבידור-מרכז בתל אביב בוטל, ובמקומו קו 193 יחלוף בדרך נמיר.
קווים רבים משנים את מסלולם: באור יהודה - קו 36 ייצא מצפון רחוב אבן גבירול בתל אביב. באלעד - קו 278 לא יעבור עוד במרכז תל אביב, ויגיע רק עד אזור התחנה המרכזית (רחובות בגין והמסגר).
3 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה ופארק מסילה
עבודות הרכבת הקלה ופארק מסילה
העבודות להקמת הרכבת הקלה
(צילום: מוטי קמחי)
בבת ים, כפי שצוין, יוארך מסלולו של קו 15 והוא יגיע עד בית החולים וולפסון שבחולון. קו 22 יעבור גם בתוך אזור התעשייה וקו 26 לא יעבור עוד ברחוב מבצע סיני וייסע ברחובות יוספטל וכצנלסון. קו 89 לתל אביב ידלג על רחוב החשמונאים ואבן גבירול וייסע במקום זאת ברחוב קפלן ושדרות שאול המלך. קו 143 יהפוך לקו "מדלג" וישתנה בתוך העיר. עם זאת, מסלולו יוארך עד פתח תקווה. כמו כן, קו 374 יתקצר ויתווסף לו כיוון נוסף.
באזור השרון, השינויים נכנסו לתוקף הבוקר, קו 47 יגיע מרעננה לתחנה המרכזית בתל אביב במקום למסוף כרמלית. הוא אמור להחליף את קו 521 שבוטל כדי להגיע לאזור הקריה. קו 147 מרעננה לתל אביב יסיים את מסלולו אף הוא בתחנה המרכזית במקום במסוף כרמלית וייסע בדרך נמיר וברחובות בגין והמסגר.
3 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה ופארק מסילה
עבודות הרכבת הקלה ופארק מסילה
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
קו 148 לא יעבור עוד במרכז תל אביב. קו 149 ייסע בכביש 531 במקום דרך צומת מורשה והכפר הירוק (וקו 575 יספק את הקשר לכפר הירוק). קו 248 לא יעבור במרכז תל אביב וייסע במקום זאת דרך הקריה. קו 347 ייצא מהתחנה המרכזית בתל אביב דרך רחוב הרכבת במקום שדרות הר ציון ויתוגבר בארבע נסיעות לכל כיוון. קו 349 לא יעבור במרכז תל אביב וייסע דרך הקריה.
בחולון יוארך מסלולו של קו 15 אל מסוף וולפסון. קו 89 לתל אביב יוסט מרחוב החשמונאים ואבן גבירול וייסע במקום זאת ברחוב קפלן ושדרות שאול המלך. קו 143 יהפוך לקו "מדלג" והוא ישתנה בחולון ובבת ים ויוארך עד לתחנת רכבת קריית אריה בפתח תקווה. בנוסף, קו 374 יקוצר ויגיע למסוף קריית שרת.
במודיעין קו 101 לתל אביב לא יעבור עוד בלוינסקי ודרך בגין, אלא במחלף לה-גוארדיה והמסגר. קו 104 יהפוך למהיר יותר ועל-פי ההבטחות במשרד התחבורה ידלג על התחנה המרכזית. קו 111 ייפרד מהתחנה המרכזית בתל אביב ויעבור ברחוב הרכבת. קו 130 מתל אביב יתחיל את נסיעתו במסוף כרמלית במקום בתחנת סבידור-מרכז.
בפתח תקווה יוארך קו 34 לתל אביב לשכונת קריית שלום ונווה עופר, ובחולון הוא יתחיל ויסתיים במסוף הלוחמים ולא יעבור בתחנה המרכזית. קו 64 לתל אביב ידלג על שדרות הר ציון והשומרון.
בראשון לציון ייחנך קו חדש (קו 3) ושלושה קווים משמעותיים יבוטלו. בנוסף, יחולו שינויים רבים בקווי האוטובוס בעיר: קו 15 יוארך למסוף וולפסון בחולון, קו 17 יעבור גם בשכונת קריית גנים, קו 74 ישתנה בנסיעתו רק לכיוון תל אביב ויתוגבר כדי "לפצות" על ביטול קו 174. בשעות הבוקר הוא ייסע בשכונות המזרחיות בראשון לציון.

קו 129 ידלג על קריית גנים ובמקומו קו 17 ייכנס לשכונה. קו 193 לא יגיע למרכז תל אביב כבעבר ויגיע לקריה. במשרד התחבורה הבטיחו שתדירותו תוגבר ובראשון לציון הוא יעבור גם בשכונת הרקפות. גם קווים 270 ו-272 יעברו בקריה ולא במרכז העיר.
רחובות: קו 272, כאמור, לא יעבור יותר במרכז תל אביב אלא בשדרות הקריה.
רמת גן: קו 70 ישנה את מסלולו, אך באתר משרד התחבורה חסר מידע על מסלולו החדש.
רמלה ולוד: קו 374 יקוצר ותדירותו תשתנה (ראו פירוט בעיר חולון); גם קווים 454, 460, 462 ו-464 ישונו - אך לא פורט כיצד.
שוהם: קו 500 לא יעבור עוד בתחנה המרכזית בתל אביב ויגיע אל מרכז העיר במקום.
המידע לציבור על אודות הרפורמה פורסם באתר משרד התחבורה רק שלושה ימים לפני כניסת השינויים לתוקף. בארגון "תחבורה בדרך שלנו" כתבו למשרד התחבורה כי "ברצוננו להתריע בפניכם על אי-פרסום אודות השינויים לציבור בזמן".
עוד אמרו בארגון כי "התנהלות זו גרמה בעבר למקרים שבהם נוסעים גילו כבר במהלך הנסיעה בבוקר הרפורמה כי הקו הקבוע שלהם לא מגיע עוד ליעדם - מה שגרר איחורים למקומות העבודה ולחץ נפשי שיכול היה להימנע בנקל. למצב בעייתי זה יש סבירות גבוהה לקרות גם הפעם".