ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (יום ג') בסיור בחמ"ל פיקוד העורף ברמלה לדברי בנו יאיר על "חייזרים במחאות": "אלה הפגנות שמאל שממומנות על ידי ארגוני שמאל. יש תופעות מוזרות שם מעבר להסתה הבלתי פוסקת נגדי ונגד רעייתי וקריאות לרצח שלא מדווחות בכלל. זה דבר פוליטי עם תופעות הזויות".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: שמוליק דודפור)
"אני חושב שכשיש רמה כזו של הסתה ולגיטימציה לעשות צעד כזה, זה צריך להדאיג את המדינה. מחליפים שלטון בקלפי לא בשום דרך אחרת", אמר נתניהו.
הבוקר אמר שר הביטחון בני גנץ בריאיון לאולפן ynet כי המפגינים הם "הכול חוץ מהביטוי האומלל הזה, חייזרים". גנץ ציין כי "אנשים שנאנקים תחת המציאות הקשה בישראל ובוחרים שלא לשבת בבית בתקופה הזאת אלא ללכת ולהביע את מה שהם רוצים, אני חושב שהם אזרחים ראויים לכל כבוד והערכה".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה על דבריו ואמר: "תופעות מוזרות מר נתניהו? בוא נדבר על דברים מוזרים באמת: ממשלה של 36 שרים בתקופת משבר כלכלי עם 21 אחוזי אבטלה - זה מוזר. מיליון שקל הטבות מס לראש הממשלה כשלאנשים אין מה לאכול - זה מוזר. אל תתחרה איתנו בדברים מוזרים, הממשלה המנותקת שלך היא אחת התופעות המוזרות והגרועות בתולדות המדינה".
ראש הממשלה הוסיף בהמשך כי "רמת התחלואה גבוהה וצריך להוריד אותה ונגיע למצב שנאתר נדבקים ולמנוע את המשך התחלואה. זה היעד יש תהליכים ואנשים מצוינים. ראש הממשלה הגיע לדיון בנושא סיוע החיל לרשויות המקומיות ולמאמצים לקטיעת שרשראות ההדבקה.
מוקדם יותר היום צה"ל קיבל את המלצת פיקוד העורף ומינה את תת-אלוף ניסן דוידי למפקד המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה. דוידי אמור היה להשתחרר בימים אלה לאחר שלוש שנים בתפקיד ראש חטיבת הלוגיסטיקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אך הוא דחה את מועד שחרורו בשל מינויו לתפקיד.
נתניהו הזהיר אתמול מהעלייה בתחלואה, ודרש להביא תוך 48 שעות מתווה לצמצום המגעים ולהורדת מספר הנדבקים. "אנחנו חייבים להוריד את התחלואה. פשוט חייבים", אמר ראש הממשלה. "ישנה חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזאת, בייחוד לגבי מערך קטיעת התחלואה, איתור ובידוד החולים".