4 צפייה בגלריה
סאמא עבד אלהאדי
סאמא עבד אלהאדי
הדי.ג'יי הפלסטינית סאמא עבד אל-האדי
המשטרה הפלסטינית עצרה את הדי-ג'יי הפלסטינית סאמא עבד אל-האדי, שניגנה במסיבת הטכנו באתר נבי מוסא שבמדבר יהודה. המסיבה שהתקיימה בשבת עוררה סערה גדולה ברשות הפלסטינית בשל קיומה באתר המוגדר מקום קדוש על ידי משרד ההקדשים הפלסטיני ובנוסף הוא גם מוגדר כמסגד.
מקורות ברשות הפלסטינית אמרו ל-ynet כי עבד אל-האדי נעצרה באשמת חילול הדת המוסלמית ומשום שנחשבה לחברת הצוות המארגן של המסיבה. המקורות ציינו כי לפי שעה היא היחידה שעצורה בפרשה הזאת. התובע הכללי הפלסטיני, אכרם חטיב, הודיע היום כי המשטרה הפלסטינית עצרה אנשים נוספים החשודים בארגון המסיבה בנבי מוסא.


4 צפייה בגלריה
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
סאמא עבד אל-האדי בעמדת ה-DJ
עבד אל-האדי נחשבת לדי ג'יי המוזיקה האלקטרונית הפופולרית ביותר ברשות הפלסטינית. היא מתגוררת ברמאללה ועוסקת בהפקה של מוזיקה אלקטרונית. בשל היותה אישה פורצת דרך, עבודתה התפרסמה גם בעולם והיא דמות מוכרת בקרב קהילת המוזיקה האלקטרונית הבינלאומית.
בני משפחתה הגיבו למעצרה ואמרו כי צולמה בנבי מוסא לסרט על תעשיית המוזיקה האלקטרונית ברשות. לדבריהם, הצילום בוצע באתרי מורשת היסטוריים במטרה להציגם ולקדמם בתקשורת הבינלאומית. הם שבו והבהירו כי משרד התיירות הפלסטיני ידע על המסיבה ואישר את קיומה בחלק נפרד מהמסגד, במקום שאינו שייך למשרד ההקדשים הפלסטיני.
אתמול בשעות אחר הצהריים הגיעו לנבי מוסא עשרות פלסטינים שקיימו במקום תפילה במחאה תוך הפרחת קריאות נגד מארגני ומשתתפי המסיבה. בסיום התפילה הוציאו המתפללים את כל הציוד והרהיטים שהיו בשטח האתר שנועדו ללינת עוברי אורח, ריכזו אותם בערימה והעלו אותם באש.
המתנגדים למסיבה הטילו אתמול את האשמה על משרד התיירות הפלסטיני שלטענת החוגגים אישר את קיום האירוע באתר. הדברים הגיעו עד לחלונות הגבוהים ביותר ברשות הפלסטינית, וראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה נדרש גם הוא באופן חריג לתקרית והכריז על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירועים שהובילו לקיומה של המסיבה באתר הקדוש.
4 צפייה בגלריה
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
המסיבה בנבי מוסא
סגן שר ההקדשים הפלסטיני חוסאם אבו אל-רוב הכחיש אתמול בבוקר כי ניתן אישור לקיום המסיבה. "המשרד שלנו (שאחראי גם הוא על האתר בשל קדושתו – א"ל) לא נתן שום אישור לאף אחד לקיים שם מסיבה. לא ידענו בכלל על מה שקרה בנבי מוסא. מה שקרה שום הוא דבר מגונה. לא נשתוק ונרדוף כל מי שלקח בזה חלק".
גם חמאס לא החמיץ את ההזדמנות לתקוף את המארגנים ואת הרשות הפלסטינית. "מה שקרה במסגד נבי מוסא מהווה הפרה של קדושת בתי האל. אנחנו מגנים את זה שהדבר נעשה באישור רשמי של ממשלתו של מוחמד אשתייה. יש לבוא בחשבון עם כל האחראים למעשה הזה".
למסיבה ביום שבת הגיעו מאות חוגגים פלסטינים ממזרח ירושלים, מרמאללה ומבית לחם, שהעלו בזמן אמת סרטונים מהמסיבה לרשתות החברתיות. אותם סרטונים עוררו זעם בקרב גולשים על כך שהמסיבה התקיימה בתוך אתר המוגדר מסגד, נמצאו בה יחד גברים ונשים ונמכר שם אלכוהול – דברים שאסורים בתכלית האיסור על פי האמונה המוסלמית.
חלק מהצעירים, שזעמו על מה שהם הגדירו "חילול הקודש", הגיעו למקום וגירשו את המבלים. בעקבות הגעתם, נאלצו החוגגים להפסיק את המסיבה, לפרק את התפאורה ולעזוב את המקום. "באיזו זכות משרד התיירות נתן אישור לאנשים הללו לעשות מסיבה, עם ויסקי, אלכוהול ובנות?", תהו אותם פלסטינים שבאו למקום על מנת להפסיק את הנעשה בו.