1 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו בקלפי להצבעות הפריימריז בירושלים
בנימין ושרה נתניהו בקלפי להצבעות הפריימריז בירושלים
רה"מ נתניהו ורעייתו מצביעים בבחירות המקדימות בליכוד בשנה שעברה
מזכירות הליכוד אישרה הלילה (שבת) את החלטת ועדת החוקה של המפלגה, שלפיה לא יתקיימו פריימריז לרשימה לכנסת הבאה. בנוסף, אושר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל שישה שיריונים ברשימה לטובת חיזוקה. 91 תמכו בהצעה, 10 התנגדו ואחד נמנע.
ביום רביעי האחרון קבעה ועדת החוקה של הליכוד כי במפלגה לא ייערכו גם הפעם בחירות מקדימות לרשימה לכנסת, ואישרה ליו"ר המפלגה בנימין נתניהו להציב שישה מועמדים מטעמו במקומות שישוריינו ברשימה.
הגוף שאישר את ביטול הבחירות המקדימות הוא מזכירות הליכוד כהוראת שעה זמנית, ולא מרכז הליכוד כפי שנעשה בעבר. בשל כך, ההחלטה עברה בקלות יחסית; זאת בעוד שאם מרכז הליכוד היה נדרש להכריע בשאלה - ייתכן שחברי המרכז היו מתנגדים ודורשים לקיים בחירות לרשימה.
הפעם האחרונה שבה נערכו בחירות פנימיות בליכוד הייתה לקראת סבב הבחירות הראשון באפריל 2019. מאז התמודד הליכוד עם רשימה כמעט זהה במשך שלוש מערכות הבחירות הרצופות שהתקיימו.
ח"כ ניר ברקת דרש בשבוע שעבר לערוך בחירות לרשימה ואמר כי "זה מה שנדרש מתנועה דמוקרטית", אלא שבכירים אחרים במפלגה מתנגדים לכך. הנימוק הרשמי לביטול הבחירות המקדימות הוא העובדה שישראל מצויה בסגר שמונע את ההיערכות אליהן, ולא ברור כמה זמן הוא יימשך.
למרות שחברי המפלגה לא יזכו לבחור את מועמדיהם, ראש הממשלה נתניהו יוכל, כפי שצוין, להציב ברשימה שישה מועמדים מטעמו. בין היתר הוקצו לו המקום החמישי - אם תגיע אישיות בכירה מחוץ לליכוד - והמקום העשירי - עבור מועמד מתוך הליכוד.
כמו כן, שמו של ראש העיר מודיעין חיים ביבס עלה כמי שעשוי לקבל שיריון. בנוסף, יקבל נתניהו שיריון במקומות ה-26 וה-30, ולאחד מהם הוא מייעד את השרה אורלי לוי-אבקסיס - שבבחירות הקודמות התמודדה ברשימה עם מרצ ומפלגת העבודה.