הידרדרות במצבן של שתי היולדות שהועברו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה לפני כעשרה ימים. שתיהן חוברו למכונת אקמו לתמיכה בריאות, מצבן קשה מאוד ואינו יציב.
ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים, הסביר: "כיוון שחלה החמרה במצבן החלטנו לחבר אותן למכשיר האקמו שמחליף את תפקוד הריאות עד להתאוששותן".
3 צפייה בגלריה
מתחם אשפוז חדש בבילינסון
מתחם אשפוז חדש בבילינסון
מתחם האשפוז בבילינסון
(צילום: אלי לוי)
רחל, בת 33, אושפזה בשבוע ה-31 להריונה והתינוק שלה יולד בניתוח קיסרי. התינוק הועבר לפגייה בבית החולים שניידר במצב קשה. כמו רחל, גם החולה השנייה, בת 35, אושפזה בשבוע ה-31 להריונה. בבילינסון הוחלט להנשימה עקב מצבה הקשה וליילדה בדחיפות. התינוק הועבר לפגייה במצב יציב. לשתיהן אין מחלות רקע ושני הפגים מונשמים.
בינתיים, בבית החולים לניאדו עדיין מאושפזת מרים גולדיס, יולדת בת 37 מבני ברק שחלתה בקורונה. מצבה השתפר, אך היא עדיין מורדמת ומונשמת. התינוק, שיולד בניתוח קיסרי, לא נדבק בנגיף ומצבו טוב.
גולדיס חלתה בשלב מתקדם של הריונה וטופלה בביתה. לפני כשבועיים מצבה החמיר והיא פונתה לבית החולים במצב קשה מאוד.
3 צפייה בגלריה
ד"ר אמיר ויינטראוב
ד"ר אמיר ויינטראוב
"ההמלצה שלנו היא להתחסן בהיריון". ד"ר ויינטראוב
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
מנשה גולדיס
מנשה גולדיס
"מקווים שבקרוב היא תחלים". מנשה גולדיס
(צילום: יאיר שגיא)
ד"ר אמיר ויינטראוב, סגן מנהל רפואי בבית החולים, אמר היום כי "היולדת והתינוק הם בין הראשונים שחשפו בפנינו את הבעייתיות של הקורונה בהריון. היא הגיעה אלינו במצב קשה, מצב שדרש את סיום ההיריון. אנחנו מקווים שמצבה ישתפר". הוא הוסיף כי "ההמלצה שלנו היא להתחסן בהיריון".
בעלה מנשה אמר כי לא ידוע היכן נדבקה. "אנחנו משפחה עם שבעה ילדים, עם הקטן שנולד. מקווים שבקרוב היא תחלים", סיפר הבעל. הוא הוסיף כי סיפר לילדים מה מתרחש. "הסיטואציה לא פשוטה. לא מאחל לאף אחד. אנחנו בשעת מלחמה. מה שלא חיוני – תימנעו, זה בידיים שלנו".
בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר הבוקר בבית החולים איכילוב בתל אביב, בהמשך לביקוריו במרכזים הרפואיים ברחבי הארץ לחיזוק הצוותים הנאבקים בקורונה. "גם בעין הסערה עלינו לחשוב על מחר ויש לשנות את סדר העדיפויות התקציבי שלנו כמדינה בשל כך - המשבר הנוכחי הוכיח לנו כמה חשובה המוכנות. לכל חולה מגיעה הזכות לטיפול ראוי ומכבד בתנאים הנכונים", אמר הנשיא לצוות בבית החולים. "אנחנו חייבים להציב את הבריאות בראש סדר העדיפויות הלאומי".
בהמשך יצא הנשיא לפגוש את צוותי מחלקות הקורונה ואת הצוותים בבית החולים לילדים המטפלים בתינוקות שנדבקו. בחדר הבקרה של המחלקה שוחח הנשיא בשיחת וידאו עם אילנה וינטר בת ה-36 המאושפזת במחלקת הקורונה לאחר לידה. אילנה עברה ניתוח קיסרי שלאחריו התברר כי היא והתינוקת שלה ליה, חיוביות לקורונה. "את בידיים טובות כל כך", אמר לה הנשיא. "אני יודע שלא ככה דמיינת את הלידה יקירה אבל אני בטוח שתבריאי והכול יהיה בסדר. תבואי לבקר אותי בבית הנשיא עם הקטנטונת כשהכול מאחוריכם".