בבית חולים בילינסון ממשיכים גם היום (א') להילחם על חייה של רחל בת ה-33, חולת הקורונה שאושפזה בשבוע ה-31 להריונה וביום שישי יולד התינוק שלה בניתוח קיסרי. יומיים לאחר הניתוח מצבה של רחל עדיין מוגדר קשה מאוד, וגם התינוק שהועבר לפגייה בבית החולים שניידר נמצא במצב קשה.
2 צפייה בגלריה
אלי בעלה של רחל
אלי בעלה של רחל
אלי, בעלה של רחל. "טיפול יוצא דופן"
(צילום: נדב אבס)
האישה פונתה על-ידי מד"א מביתה בירושלים בלילה שבין חמישי לשישי, ולאחר שחלה הידרדרות במצבה הוחלט ליילד את התינוק בניתוח קיסרי. זהו הריונה החמישי של האישה. ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול קורונה נמרץ בבילינסון, סיפר היום בתדרוך לתקשורת כי הניתוח הקיסרי והפרדת התינוק מאמו יאפשרו טיפול טוב יותר באישה. "המלחמה הזאת מתישה, אבל אנחנו אופטימיים", אמר קגן, אם כי הדגיש שאינו יכול לקבוע "מה יהיה מחר".
מנהל בית החולים לנשים בבילינסון, פרופ' ויז'ניצר ארנון, אמר בתדרוך כי צוותים רבים בבית החולים נרתמו כדי לסייע בניתוח הקיסרי. הוא אמר שהניתוח עבר ללא סיבוכים וכי התינוק הועבר לפגיה בבית החולים שניידר, שם הוא מונשם.
2 צפייה בגלריה
מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים בילינסון ד"ר אליה קגן
מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים בילינסון ד"ר אליה קגן
מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים בילינסון, ד"ר איליה קגן
(צילום: נדב אבס)
במסיבת העיתונאים דיבר גם בעלה של רחל, אלי, שסיפר כיצד החל מצבה של אשתו, שלדבריו לא סובלת ממחלות רקע, להידרדר. "ביום חמישי, בבית, ראינו שקשה לה לנשום, לא ידענו מה לעשות. רציתי לתת את הטיפול המיטבי. התקשרתי להזמין רופא שייתן לי חוות דעת, והגיע רופא משערי צדק שאמר שלדעתו היא עדיין לא עברה את השיא".
אלי הוסיף כי לאחר שהחליט לפנות את אשתו לבית החולים היא עברה צילום ריאות, "ואמרו לה שהמצב נורא ואיום". לדבריו, לאחר שהרופא אמר לו שמצבה של רחל מידרדר, "רצתי לבית החולים, הגרוע מכל נראה שהולך להיות".
הבעל שיבח את ההתנהלות "יוצאת הדופן" של בית החולים, וביקש שיתפללו לשלום אשתו. "אני חייב להגיד שבית החולים נתן שירות לא רגיל. אני רוצה להודות לבית החולים שנותן ועדיין נותן טיפול יוצא דופן. הייתי פה כל השבת, התחושות לא פשוטות. שעות לא קלות עוברות עלינו", הוסיף האב. "יש לי בבית עוד חמישה ילדים, יש לי עוד בן חדש שנמצא בטיפול נמרץ בשניידר, אני מבקש מכם - שהילד יכיר את אמא שלו".