ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הזהירה הערב (חמישי) כי "העלייה בתחלואה בציבור החרדי תופסת תאוצה".

בתדרוך לכלי תקשורת במגזר החרדי ציינה ד"ר אלרעי-פרייס כי 12.8% מהמאומתים כעת הם מהמגזר החרדי, 6.7% מהבדיקות מאומתות אצל החרדים - פי שניים מהממוצע הארצי. אצל החרדים יש 2.5 מאומתים ליום בממוצע שבועי לכל עשרת אלפים תושבים. היא קראה לתקשורת החרדית להציג לציבור את הנתונים, ולהירתם למאמץ ההסברה.
היא הבהירה כי כל השכונות בירושלים מוגדרות "אדומות", וציינה כי בשבוע האחרון שיעור הנבדקים במגזר החרדי היה הנמוך ביותר, בעוד ששיעור הבדיקות החיוביות היה השני בגודלו - אחרי המגזר הערבי.
נתונים שהעלה הבוקר פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן הציגו מגמה דומה: "החרדים מובילים בקצב העלייה - 127% השבוע, הכפלה כל שישה ימים", הוא כתב בטוויטר שלו. הוא הוסיף כי כמות המתאשפזים עולה בכלל המגזרים וכי הנגיף מפושט. לדבריו, פעולות דיפרנציאליות כבר לא יספיקו.
1 צפייה בגלריה
 ארכיון
 ארכיון
ארכיון
(צילום: AFP)
לפני יומיים קרא היועץ הרפואי הבכיר ויו"ר "עזרה למרפא", הרב אברהם אלימלך פירר, לבני הציבור החרדי להתחסן נגד קורונה. במכתבו ציין כי דבריו באים "על דעתם ובשמם" של הרבנים חיים קניבסקי, גרשון אדלשטיין ושלום כהן - שנחשבים לבכירי הרבנים במגזר החרדי. "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן", כתב הרב פירר וציין כי "מהניסוי שבוצע כראוי ועל-פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון".
הוא הוסיף: "הסובלים מאלרגיות על כל סוגיהן יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. היות שהניסוי נערך בקרב גילי 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם - יש להם על מה לסמוך".
במשרד הבריאות ניסו בימים האחרונים לגייס את הרבנים הבכירים, למען הגעת הציבור החרדי להתחסן. ביום ראשון האחרון הגיעו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש למפגש עם חברי בית הדין של בני ברק בראשות הרב יהודה סילמן.
על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, בני ברק נחשבת לעיר כתומה וציון הרמזור שלה הוא 5.8. שיעור הבדיקות החיוביות שם בשבוע האחרון הוא 8%, וכיום יש בה 381 חולי קורונה פעילים. מודיעין עילית, גם היא עיר חרדית, נחשבת גם היא עיר כתומה. ציון הרמזור שלה הוא 6, ושיעור הבדיקות החיוביות שם בשבוע האחרון הוא 7%. 127 חולים פעילים מתגוררים שם. גם באלעד,
פורסם לראשונה: 19:51, 17.12.20