4 צפייה בגלריה
חיים קינבסקי, גרשון אדלשטיין, שלום כהן
חיים קינבסקי, גרשון אדלשטיין, שלום כהן
הרבנים גרשון אדלשטיין, חיים קניבסקי, שלום כהן
(צילום: שלומי כהן, "כיכר השבת", איליה מלינקוב)
היועץ הרפואי הבכיר ויו"ר "עזרה למרפא", הרב אברהם אלימלך פירר, פרסם הערב (שלישי) חוות דעת הקוראת לציבור להתחסן נגד קורונה. במכתב ציין פירר כי דבריו באים "על דעתם ובשמם" של הרבנים חיים קניבסקי, גרשון אדלשטיין ושלום כהן.
"כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן", כתב הרב פירר וציין כי "מהניסוי שבוצע כראוי ועל-פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון".
4 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות
ועידת ידיעות אחרונות
הרב פירר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד כותב הרב בחוות הדעת: "הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. היות שהניסוי נערך בקרב גילי 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם - יש להם על מה לסמוך".


הערכה לקראת מבצע החיסונים: "ריסון מהודק - תוך שבוע עד 10 ימים"

בינתיים, בעוד שמבצע החיסונים נגד קורונה אמנם צפוי להתחיל כבר בשבוע הבא, העריכו הערב בכירים במשרד הבריאות כי ישראל תיכנס לריסון מהודק תוך שבוע עד 10 ימים. כמו כן, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יתחסנו במוצאי שבת. לא ברור עדיין האם גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יהיה מהראשונים להתחסן, למרות שהביע נכונות לעשות כן.
בפגישה שהתקיימה הערב בין בכירי משרד הבריאות למנהלי בתי החולים, התבשרו האחרונים על כך שביום ראשון יחל מבצע החיסונים בבתי החולים הגדולים. לא ננקבו שמות המוסדות הרפואיים, אך ככל הנראה מדובר על בתי החולים שמוגדרים "מרכזי על": שיבא, סורוקה, איכילוב, הדסה עין כרם, בילינסון ורמב"ם.


מנהלי בתי החולים האחרים מתחו ביקורת בפגישה על משרד הבריאות, מאחר שמסתמן כי הם יתחילו לחסן בשלב מאוחר יותר את עובדיהם. מנהלי בתי החולים ברזילי, וולפסון והלל יפה מתעקשים להתחיל לחסן יחד עם בתי החולים הגדולים.
4 צפייה בגלריה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
החיסון של פייזר
(צילום: איתן אלחדז, TPS )
לקראת סיום הפגישה עם מנהלי בתי החולים הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, במענה לשאלות המנהלים בעניין, כי ברבעון הראשון של 2021 יהיו זמינים בישראל אך ורק חיסונים של חברת פייזר.

4 צפייה בגלריה
מודרנה
מודרנה
בבדיקה מקדמית אושר: החיסון של מודרנה יעיל ובטוח
(צילום: AP)
יצוין כי היום, בבדיקה מקדימה של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), אושר כי החיסון של חברת מודרנה יעיל ביותר ובטוח לשימוש בבני אדם, זאת לאחר שחוקרים מטעם מודרנה הציגו נתונים המראים כי יעילותו של החיסון מגיעה ל-94.1%, ויעילותו במניעת מחלת קורונה קשה מגיעה ל-100%. החברה כבר ייצרה מיליוני מנות חיסון שהופצו ברחבי העולם. ביום חמישי צפויה ועדת מומחי ה-FDA לאשר את החיסון באופן סופי.