מלאי החיסונים מוגבל בגלל תפוגת התוקף ולכן יש למהר ולחסן את בני הנוער עד 9 ביולי. חובת מסכות הוטלה בנתב"ג ויתר האזרחים נקראים לנהוג באופן דומה בחללים סגורים. ראש הממשלה נפתלי בנט סייר הערב (יום ג') בנתב"ג על רקע החשש מהזן ההודי של קורונה שמדביק גם מחוסנים. הוא הפציר באזרחים להימנע מטיסות לא חיוניות לחו"ל וכי "ייתכנו שינויים משמעותיים בכניסה לארץ וביציאה ממנה". ynet העביר את הדברים בשידור חי.
בפתח דבריו אמר בנט כי ערך סיור בנתב"ג וקיים דיון הערכת מצב עם שרי הבריאות, התחבורה וביטחון הפנים. "זן הדלתא, הזן ההודי, מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם", אמר בנט, "עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. הוא מידבק בכ-50% יותר מזן הקורונה המקורי ואנחנו רואים התחלה של התפשטות בתוך ישראל. לא תמיד אנחנו יודעים לאתר את המקור. הוא מדביק גם אנשים שהתחסנו. אפשר להתחסן ולהידבק". עוד אמר: "בואו נימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים. תפעילו שכל ישר".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
ביקש למהר לחסן את בני הנוער עד 9 ביולי. בנט בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
ההחלטות שעליהן הכריז בנט:
  • קבינט הקורונה יוקם מחדש
  • הנכנסים לישראל בנתב"ג יעטו מסכה
  • כל הנכנסים לישראל יעברו בדיקה סרולוגית
"ראינו במדינות אחרות כמו בריטניה עלייה משמעותית באשפוזי ילדים", המשיך ראש הממשלה. "לכן קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה - והמטרה שלנו היא לקטוע אותה; לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהיא עוד קטנה". "אני מבקש ממי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא", אמר בנט - והמשיך: "מקורו של אירוע ההדבקה בבנימינה במשפחה שהגיעה מחופשה בקפריסין. אם אפשר לוותר על הנופש - אני ממליץ שלא להזמין". לדברי ראש הממשלה, "אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי. יש המון פייק ניוז. אני את ילדיי אחסן". עוד אמר בנט כי הוא "ממליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים". הוא ציין כי הנחה את משרדי הממשלה להחיל את ההוראה הזו מיד.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
הצהרת ראש הממשלה בנט בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)

פרצת הקורונה בנתב"ג

אתמול נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" ממדי הפרצה בנתב"ג והנתונים מצביעים על היעדר היערכות לעומס הטיסות. למרות האיסורים והאזהרות, לישראל נכנסות כמויות עצומות של נוסעים ממדינות שבהן משתוללת הקורונה.
מוקדם יותר היום הודיעו משרדי הביטחון והבריאות כי השרים גנץ והורוביץ כי משרד הביטחון יקים בנוהל מזורז מאהל שיוכל לבדוק מאות בני אדם בו-זמנית בנתב"ג. שר הביטחון גנץ אמר: "מערכת הביטחון תמשיך לסייע למערכת הבריאות ולכל משימה לאומית שתידרש לה. המלחמה בקורונה לא מאחורינו, אבל בעזרת פעולות נחושות ומהירות, נשמור על רמת תחלואה נמוכה וננצח גם במאבק הזה".
שר הבריאות הורוביץ הוסיף: "כדי לשמור על שגרת החיים בישראל, עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק. משרד הבריאות תיגבר בצורה משמעותית את מערך הבדיקות בנתב"ג וכעת, כהיערכות לעומס הטיסות הצפוי בחודשי הקיץ, נקים במהרה מתחם בדיקות נוסף כדי למנוע היווצרות תורים בלתי סבירים".
4 צפייה בגלריה
נחיתות בנתב"ג
נחיתות בנתב"ג
עומס בנתב"ג בסוף השבוע. אלפים נחתו ממדינות אדומות
(צילום: עמית שעל )
במשרד הבריאות גיבשו רשימה של מדינות שנחשבות לבעלות סיכון להידבקות בקורונה, ובשל כך הטיסות אליהן ומהן אינן מומלצות או אסורות. המדינות הללו נחלקות לפי רמות סכנה שונות, החל מכאלו שזוכות ל"אזהרת מסע", דרך "אזהרה חמורה" (כלומר, שנמצאות על סף איסור טיסה), וכלה ב"יעד ברמת סיכון מרבית" - שהטיסות אל המדינות שמוגדרות כך עבור אזרחים ותושבי קבע מישראל הן אסורות, אלא אם כן ניתן אישור של ועדת חריגים.
בין המדינות שהוגדרו כ"יעד ברמת סיכון מרבית" נמנית גם רוסיה. אלא שאתמול, מנתונים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", עלה שלא פחות מ-4,874 בני אדם נחתו בישראל מרוסיה בחודש האחרון בלבד - ו-31 מהם גם נמצאו חיוביים לקורונה.
4 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
העומס בנתב"ג ביום שישי



במהלך סיורו היום בנתב״ג סקר בנט את עמדות הבידוק שמפעילה חברת פמי פרמיום. החברה ספגה ביקורת לאחר שביום שישי לא הצליחה לעמוד בעומס הטיסות הנכנסות, לפי אנשיה בשל הליכי חפיפה עם החברה היוצאת, ונוסעים עזבו ללא בדיקה. יש לציין כי מאז אותו אירוע לא נרשמו בעיות דומות בנתב"ג.
מי שאמונים על הטיפול בנעשה בנמל התעופה בן גוריון במשרד הבריאות הם מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי יחד עם ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד ד"ר שרון אלרעי פרייס וד"ר אשר שלמון, ראש המחלקה הבינלאומית.
פורסם לראשונה: 18:05, 22.06.21