הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום אחר הצהריים (ג') כדי לדון במצעד הדגלים שבוטל לאחר שמסלולו לא אושר. במהלך הדיון הלילי ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו ממפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי להציג חלופות למסלול שלא אושר. שר הביטחון בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחצו לכנס את הקבינט לדון בנושא - וכך סוכם שיהיה.
2 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
ככל הנראה הקבינט יתכנס היום. מצעד הדגלים בירושלים, בחודש שעבר
(צילום: EPA)
היועץ המשפטי לממשלה צורף לדיון בעקבות דרישת גנץ. השניים קבעו כי נתניהו אינו מוסמך להורות למשטרה מה לעשות ושאם הסוגיה הופכת מעניין של סדר ציבורי למדיניות חוץ וביטחון - הרי שזו החלטה לקבינט. בסופו של דבר סוכם שהמפכ"ל יגבש חלופות למצעד והעניין יוצג לקבינט ולא לפורום המצומצם.
אתמול נודע ל-ynet כי מארגני המצעד החליטו לבטלו לאחר שהמשטרה הציעה מסלול ותאריך אחרים בשל האזהרות הביטחוניות. "צר לנו על החלטת משטרת ישראל שלא מאפשרת צעדה של יהודים עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל", אמרו מארגני האירוע. "רוח הגבורה של העם ואחדותו ימשיכו לפעם בלב הצועדים עד אשר יוכלו לצעוד בבטחה ברחובות ירושלים. אנו מקווים שמשטרת ישראל והגורמים הממונים יתעשתו ויאפשרו את קיום המצעד כמתוכנן ביום חמישי הקרוב".

זמן קצר לפני כן איים סגן מנהיג חמאס ברצועת עזה חליל אל-חיה בהסלמה אם המצעד ייצא לדרך. "אנחנו מזהירים את ישראל, את המתווכים ואת כל העולם מפני התקרבות של צעדת הדגלים לירושלים ולאל-אקצה, ואנחנו מקווים שהמסר הברור הזה יגיע כך שיום חמישי לא יהפוך להיות כמו 11 במאי (היום השני למבצע שומר החומות, שבו נורה המטח הכבד הראשון לגוש דן)".
המשטרה לא פרסמה הודעה רשמית מטעמה, אך יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מיהר להודיע כי המפכ"ל החליט על ביטול המצעד. "כניעה מבישה לטרור ולאיומי חמאס", תקף סמוטריץ'. "מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי חמאס. עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת. חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה", מסר.
2 צפייה בגלריה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
הצעדה של אנשי חמאס בעזה
"מזהירים את ישראל". אנשי חמאס בעזה
(צילום: AFP )
ח"כ איתמר בן גביר מסיעתו של סמוטריץ' מסר כי בכוונתו לצעוד בכל מקרה. "מפכ"ל המשטרה נכנע לחמאס ומקפל את הדגל. קורא לחברי הכנסת להצטרף אלי ולממש את החסינות שלנו ואת ריבונות מדינת ישראל בירושלים". ח"כ מאי גולן מהליכוד הודיעה שתצטרף אליו.
ל-ynet נודע כי גם אנשי ארגון "לה פמיליה" מתכננים לצעוד. אחד מחברי הארגון אמר: "לא נסכים עם אותם אלה שלא מסכימים להניף את הדגל בעיר הקודש. נניף את דגל ישראל בקול ובכל הכוח".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתב בטוויטר: "עמדתי הייתה ונותרה כי אין לשעות לאף איום מאף גורם המאיים על חופש הביטוי, הפולחן או הדת. אני שומע על המורכבות והקשיים, ועדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה. שוחחתי עם רה"מ, ובכוונתו לקיים דיון בנושא".