2 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
(צילום: EPA)
שעות לאחר שמצעד הדגלים בירושלים, שאמור היה להתקיים ביום חמישי הקרוב, בוטל - קיים אמש (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בנושא בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ובכירים בשב"כ ובמשטרה. בתום הדיון סוכם כי המפכ"ל קובי שבתאי יגבש חלופות לקיומו של המצעד ויציג אותן בפני הדרג המדיני.
נתניהו לא הזמין לדיון בנושא את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אך שר הביטחון בני גנץ ידרוש לשלב אותו בדיון בשל השאלות המשפטיות הקריטיות הנוגעות לסמכויות ההחלטה בנושא, שכן ראש הממשלה לא יכול להנחות את המשטרה בנושאי בטיחות וביטחון ולכן נוכחות היועמ"ש נדרשת.
מוקדם יותר אתמול נודע ל-ynet כי מארגני האירוע החליטו לבטלו לאחר שהמשטרה הציעה מסלול ותאריך אחרים בשל האזהרות הביטחוניות. "צר לנו על החלטת משטרת ישראל שלא מאפשרת צעדה של יהודים עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל", אמרו מארגני האירוע. "רוח הגבורה של העם ואחדותו ימשיכו לפעם בלב הצועדים עד אשר יוכלו לצעוד בבטחה ברחובות ירושלים. אנו מקווים שמשטרת ישראל והגורמים הממונים יתעשתו ויאפשרו את קיום המצעד כמתוכנן ביום חמישי הקרוב".

2 צפייה בגלריה
ביטול מצעד הדגלים
ביטול מצעד הדגלים
המסמך שהוצא בסוף הפגישה
זמן קצר לפני כן איים סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל חיה בהסלמה אם המצעד ייצא לדרך. "אנחנו מזהירים את ישראל, המתווכים ואת כל העולם מפני התקרבות של צעדת הדגלים לירושלים ולאל-אקצה, ואנחנו מקווים שהמסר הברור הזה יגיע כך שיום חמישי לא יהפוך להיות כמו 11 במאי (היום השני למבצע "שומר החומות", שבו נורה המטח הכבד הראשון לגוש דן).
המשטרה לא פרסמה הודעה רשמית מטעמה, אך יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מיהר להודיע כי המפכ"ל קובי שבתאי החליט על ביטול המצעד. "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס", תקף סמוטריץ'. "מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת. חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה", מסר.
כמו כן, ל-ynet נודע כי גם ארגון "לה פמיליה" הודיע שאנשיו יצעדו. אחד מחברי הארגון אמר: "לא נסכים עם אותם אלה שלא מסכימים להניף את הדגל בעיר הקודש. נניף את דגל ישראל בקול ובכל הכוח".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתב בטוויטר: "עמדתי הייתה ונותרה כי אין לשעות לאף איום מאף גורם המאיים על חופש הביטוי, הפולחן או הדת. אני שומע על המורכבות והקשיים, ועדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה. שוחחתי עם רה"מ, ובכוונתו לקיים דיון בנושא".
חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסיעתו של סמוטריץ', הוסיף כי בכוונתו לצעוד בכל מקרה. "מפכ"ל המשטרה נכנע לחמאס ומקפל את הדגל. קורא לחברי הכנסת להצטרף אלי ולממש את החסינות שלנו ואת ריבונות מדינת ישראל בירושלים". גם חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד הודיעה שתצטרף אליו.
פורסם לראשונה: 19:18, 07.06.21