1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה מהירות בבית ספר אליאנס תל אביב
בדיקות קורונה מהירות בבית ספר אליאנס תל אביב
בדיקות קורונה בבית ספר אליאנס תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
948 ישראלים אובחנו היום (ד') כחיוביים לקורונה. עד הערב בוצעו כ-41 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.3%.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 534 חולי קורונה, 284 מהם במצב קשה. 81 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו 2,883 חולי קורונה בישראל, האחרון שבהם היום.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,066 נדבקים חדשים בירושלים, בנצרת אובחנו 314, בחיפה 210, בשפרעם 178, בתל אביב יפו 168, באום אל פחם 134, ברהט 131, בפתח תקווה 118, במג'דל כרום 114, בסכנין 113, בבאר שבע 109, ביפיע 109, בחולון 102 וגם בטייבה 102. ויש גם ערים שבהן אובחנו חמישה חולים ואף פחות מכך בשבעת הימים האחרונים. מדובר בצפת, קריית מלאכי וגבעת שמואל.

חוקרי האוניברסיטה העברית הציגו מוקדם יותר את תחזית שיעורי התחלואה בקורונה לתקופה הקרובה, שממסקנותיה עולה כי בניגוד לדבריו של פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, ישראל כלל אינה נמצאת במצב חירום. "בשלב זה זמני התגובה הארוכים ושולי הביטחון מאפשרים התאמת מגבלות", כתבו החוקרים בתחזיתם. עם זאת, החוקרים הוסיפו: "זליגת התחלואה ממוקדי הדבקה גורמת להאצת התחלואה מחוץ למוקדי ההדבקה". לדבריהם, "בשלב זה נמשכת הירידה במספר החולים החדשים במצב קשה, עקב תמותה ושחרור".
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שאתמול אמרה שישראל בתחילתו של גל שלישי, אמרה בבוקר בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "ברגע שמקדם ההדבקה הוא מעל 1, ועכשיו אנחנו נמצאים בין 1 ל-1.2, באיזשהו שלב זה תופס תאוצה. אין סיבה לעשות את הטעות הזו עוד פעם. אנחנו עוקבים אחרי כמות היישובים הכתומים והאדומים, והיא גדלה בצורה משמעותית. בנוסף, הכפלנו את כמות המאומתים".
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר באולפן ynet כי "זה באמת לא משנה אם אנחנו קוראים לזה תחילת הגל השלישי, העיקר הוא שאנחנו נמצאים במדרון חלקלק ועלולים לעמוד על 2,000 נדבקים ביום אם לא נתעשת. אנחנו בהחלט הולכים לכיוון של החמרה בתחלואה. אנחנו חייבים להוריד אותה, אנחנו חייבים להילחם בה. פתחנו את הלימודים כמעט לחלוטין, פתחנו הרבה מהמסחר, ויחד עם עוד דברים שאנחנו לא מקפידים זה מביא לתחלואה וחייבים להתעשת".