כשמיסטי לסקה, תושבת אוהיו שבארה"ב, פתחה את מגש הפיצה שבעלה הביא הביתה בטייק-אוויי מפיצרייה סמוכה, הדבר הראשון שהיא שמה לב אליו היה שהפיצה לא נחתכה לחתיכות. הדבר הבא שהיא ובעלה הבחינו בו: הפפרוני על הגבינה סודר בצורת צלב קרס.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
ארה"ב פיצה צלב קרס פפרוני אוהיו
ארה"ב פיצה צלב קרס פפרוני אוהיו
פיצת צלב הקרס באוהיו
(צילום: רויטרס)
מיסטי מספרת שכשבני הזוג הבינו מה רואות עיניהם, בתחילה פשוט שתקו לרגע. אחר כך פרסמה תמונה של תכולת המגש ברשתות החברתיות. היא ובעלה דרשו להחזיר את הפיצה למקום שבו נקנתה – סניף של רשת Little Caesars, רשת הפיצות השלישית בגודלה בעולם – אבל כשהתקשרו לשם איש לא ענה. הסניף כבר היה סגור.
ביום שלמחרת יצרה איתם הרשת קשר והתנצלה. אנשי הרשת הסבירו ששני עובדים הודו שסידרו את התוספת על הפיצה בצורת צלב קרס כבדיחה ואמרו שהם לא התכוונו למכור אותה ללקוחות. אחרי שהתוודו השניים – הם פוטרו. לפי התקשורת האמריקנית, בהודעה רשמית מטעמה גינתה רשת הפיצריות את הגזענות.
לסקה סיפרה שבעלה, ג'ייסון, הוא שקנה את הפיצה. לדבריה הוא עשה זאת ממש לפני סגירת הסניף, והפיצה כבר הייתה מוכנה במקום. היא סבורה שפיטוריהם של שני העובדים אינם מספיקים. "שנאה מהסוג הזה מופצת סביבנו ולא מתייחסים אליה ברצינות, וזו הסיבה לכך שהעולם נעשה מפולג כל כך", אמרה. "באווירה הנוכחית מעשים כמו זה בלתי מתקבלים על הדעת. אני מקווה ששני האחראים למדו לקח מועיל. תפיצו אהבה, לא שנאה".
בארה"ב, נזכיר, מתנהלת בימים אלה מחאת ענק נגד הגזענות, מחאה שראשיתה ברצח העצור השחור ג'ורג' פלויד. שלל חברות מסחריות ומוסדות מתנערים כעת מכל סימן שעשוי להיות רמז לתמיכה ברעיונות גזעניים, כגון נחיתותם של שחורים או עליונות הגזע הלבן.