1 צפייה בגלריה
נושם בכוחות עצמו, עדיין בסכנת חיים. איציק סעידיאן
נושם בכוחות עצמו, עדיין בסכנת חיים. איציק סעידיאן
נושם בכוחות עצמו, עדיין בסכנת חיים. איציק סעידיאן
בית החולים שיבא בתל השומר עדכן היום (שלישי) כי חל שיפור קל במצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום, והוא החל לנשום בכוחות עצמו. עם זאת בבית החולים הבהירו כי מצבו עדיין מוגדר קשה מאוד, הוא עדיין מורדם ונשקפת סכנה לחייו.
"סעידיאן ממשיך לעבור הליכים כירורגיים וצוות יחידת הכוויות הלאומית בשיבא עושה ככל שביכולתו על מנת להציל את חייו", נכתב בהודעת שיבא.
פרופ' יוסי חייק, מנהל המערך לכירורגיה פלסטית וכווית בבית החולים, אמר כי "סעידאן אושפז במרכז הארצי לכוויות טיפול נמרץ זה למעלה מחודשיים. לשמחתי ראינו שיפור נשימתי והוא כבר נושם עצמאית לבד. עדיין המצב שלו קריטי, עם סכנה ממשית לחייו, ואנחנו סך הכל עדיין עובדים ומבצעים ניתוחים רבים כדי לכסות חלקים מגופו ואנחנו מקווים בהחלט להמשיך בעבודה המאומצת ולהציל את חייו".
נכי צה"ל חוסמים את נתיבי איילון באפריל: "כולנו איציק סעידיאן"
(צילום: שחר גולדשטיין, נדב אבס, עידן טוטח )

כזכור, סעידיאן, בן 26, הצית עצמו ב-12 באפריל מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ונפגע באורח אנוש. הוא שירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות.
בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. מאז אותו אירוע הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר. נכי צה"ל רבים יצאו להפגין לאחר המקרה תחת הסיסמה "כולנו איציק סעידיאן", במחאה על היחס שמקבלים מאגף השיקום של משרד הביטחון.