שוטר נפצע לפנות בוקר (שבת) בראשו באורח קל מאבן שנזרקה לעבר ניידות משטרה שהוזעקו לסכנין בעקבות קטטה בין שתי משפחות בהשתתפות עשרות בני אדם. שוטרת שנכחה במקום ירתה כמה יריות באוויר במהלך התקרית. חמישה נעצרו בחשד למעורבות בקטטה ותקיפת שוטרים, והם יובאו במוצאי השבת לדיון בהארכת מעצרם.
7 צפייה בגלריה
עימותים והתפרעויות בסכנין וטורעאן
עימותים והתפרעויות בסכנין וטורעאן
"מפקירים את התושבים ללא פתרון". חלק מאירועי הלילה
התקרית התרחשה בסביבות השעה 3:00 בשכונת הנוצרים בסכנין. במהלך הקטטה שפרצה בין שתי המשפחות השליכו המתפרעים אבנים וחפצים שונים זה על זה, ועם הגעת הכוח המשטרתי למקום יודו אבנים גם לעבר השוטרים והניידות. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.
במשטרה אמרו כי הם "רואים בחומרה את אירועי הפרות הסדר הציבורי. אירועים מסוג זה גרמו לפגיעות ברכוש ובגוף, והיו עלולים להוביל לפגיעות קשות בנפש אשר נמנעו בזכות היערכות המשטרה ותגובה נחושה של השוטרים שהוזעקו למקום".
במקביל, למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו במהלך הלילה אישה בת 52 וגבר בן 48 שנפצעו מירי בכפר ירכא. מצבם מוגדר בינוני ויציב. הגבר הועבר לאשפוז במחלקה כירורגית והאישה במחלקה אורטופדית. שוטרים הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה, אך טרם דווח על מעצרים והרקע לתקרית אינו ברור.

גם בטורעאן שבגליל האווירה עדיין מתוחה בעקבות הסכסוך בין המשפחות דחלה ועדוי, שניצת לפני כשנה וחצי בשל תוצאות הבחירות לראשות המועצה המקומית באוקטובר 2018, שבהן זכה מאזן עדוי. בימים האחרונים פרצו כמה קטטות בין המשפחות, נגרם נזק לרכוש ונעצרו חשודים.
גם הבוקר נפצע גבר באורח בינוני מירי ביישוב, מבנים הוצתו והושלכו רימוני הלם ברחובות. תושבים בטורעאן אמרו כי "המצב חמור מאוד, אנחנו לא רחוקים מרצח. בכל רגע צפוי להיות אסון".
לדברי התושבים, ראש המועצה לא מתערב "וכל המכובדים נכשלו להביא פתרון. גם נוכחות המשטרה 24 שעות לא עוזרת. כולם מפקירים את התושבים ומשאירים אותם ללא כל פתרון".
7 צפייה בגלריה
 ירי באוויר והשלכת אבנים לעבר ניידות משטרה במהלך עימותים בטורעאן
 ירי באוויר והשלכת אבנים לעבר ניידות משטרה במהלך עימותים בטורעאן
הירי והעימותים בטורעאן
במקביל, שוטרים שסיירו במהלך הלילה בכפר ג'דיידה מכר עצרו שני תושבים מהכפר כאבול, בשנות ה-30 לחייהם, לאחר שאלו ניסו להימלט מהם תוך נסיעה פרועה. השוטרים סימנו לרכב החשודים לעצור, אך לפי המשטרה הנהג החל בנסיעה פרועה ומסוכנת ובהמשך אף פגע עם רכבו בניידת.
בשלב זה החשודים ניסו להימלט רגלית, אך בתום מרדף הצליחו השוטרים לעצור אותם ולהעבירם לחקירה בתחנת משטרת גליל מערבי. הם יובאו במוצאי השבת לדיון בהארכת מעצר.
מתחילת השנה, תוך 22 ימים, נרצחו 10 בני אדם ביישובים הערביים. בעקבות האלימות שלא נפסקת הודיעו אמש ראש העיר אום אל פחם סמיר סובחי וראש מועצת ערערה מודר יונס כי יגישו מחר למשרד הפנים מכתבי התפטרות מתפקידיהם. מכתבי ההתפטרות ייכנסו לתוקף בעוד חודש, והשניים איימו כי לא ימשכו את המכתבים אם לא יימצא פתרון לרציחות החוזרות ונשנות.
"המשטרה חייבת לגלות מי עומד מאחורי רצח ארבעת בני משפחת אגבאריה", אמר ראש העיר אום אל פחם, בהתייחסו לארבעה תושבי העיר שנרצחו בתוך שנה וחצי. האחרון שבהם, מוחמד אגבאריה בן ה-21, נרצח אתמול בצהריים - בזמן שבעיר התקיימה הפגנה נגד רציחות. במשטרה אמרו כי הרקע והנסיבות בבדיקה, אך על פי ההערכה הרקע הוא סכסוך מתמשך שהוביל כבר לארבעה קורבנות בני אותה משפחה. בתמונות שצולמו סמוך לזירת הרצח נראה עולה באש רכב שעל פי החשד שימש את החשודים שנמלטו.
7 צפייה בגלריה
הפגנה ב אום אל פחם
הפגנה ב אום אל פחם
ההפגנה באום אל פחם נגד האלימות, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
הפגנה ב אום אל פחם
הפגנה ב אום אל פחם
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
הפגנה ב אום אל פחם
הפגנה ב אום אל פחם
(צילום: דוברות המשטרה)
באום אל פחם הכריזו בעקבות הרצח על שלושה ימי אבל, ולצד זאת על הקמת ועדות סולחות ולמאבק ציבורי נגד המשך הרציחות. סובחי הדגיש כי הוא לא קורא לראשי הרשויות הערביות האחרים להתפטר, אך ציין כי זו אחריותו לעשות זאת. "כבר היה שיח בוועד ראשי הרשויות בנושא הזה, אני עשיתי את הצעד המתחייב", אמר. "אני לא מוכן להיות שק חבטות של מדינת ישראל. אני לא יכול לתת תשובות. מי שצריך לתת אותן זה מדינת ישראל ומשטרת ישראל. באמצעים שיש לי אני נותן את המקסימום, אבל הגיעו מים עד נפש".
ראש העיר קלנסווה, עבד אלבאסט סלאמה, תומך בסובחי וביונס. "אם לא יהיה פתרון, גם אני אתפטר. אנחנו שוברים שתיקה וקוראים לכל ראשי הרשויות להצטרף", הוא אמר. גם ראש מועצת ג'ת, חאלד ררה, הבהיר שבכוונתו להתפטר אם זה מה שיביא למיגור האלימות. "חייבים להתמיד במאבק", קבע.