4 צפייה בגלריה
אנסטסיה קלין ז"ל
אנסטסיה קלין ז"ל
"הגיעה לישראל כדי לפרנס את ילדיה". אוקסנה סימינוביץ
חברותיה של אוקסנה סימינוביץ (52), שמתה לפני שבועיים אחרי שעל פי החשד הותקפה בידי בן זוגה דימטרי ציגנוק, נפרדו ממנה אחרי הצהריים (ראשון) בטקס בנמל התעופה בן גוריון, שממנו הוטסה גופתה לקבורה באוקראינה. עד כה היא הייתה ידועה בשם אנסטסיה קלין, אך מתברר כי זהו שם בדוי אשר שימש אותה כדי להיכנס לישראל.
סימינוביץ נכנסה לארץ מאוקראינה בשנת 2012 כתיירת, ואחרי שפגה האשרה שלה היא עזבה את ישראל ונכנסה בחזרה באמצעות דרכון הנושא את השם אנסטסיה קלין כדי לעבוד ולפרנס את משפחתה באוקראינה. בישראל עבדה סימינוביץ בטיפול בקשישים ובניקיון.
4 צפייה בגלריה
גופתה של אנסטסיה קלין  מוטסת לאוראינה
גופתה של אנסטסיה קלין  מוטסת לאוראינה
"ייסורי מצפון שלא ביקרנו אותה בבית החולים". חברותיה של סימינוביץ בטקס בנתב"ג
חברותיה של סימינוביץ גלינה ונטליה אמרו כי כשראו את הדיווחים על הרצח הן לא חשדו שמדובר בחברתן, מכיוון שלא הכירו את השם אנסטסיה קלין שפורסם בתקשורת. "אוקסנה הגיעה לישראל כי היא אהבה אותה והאמינה שמפה היא תוכל לשנות את חייה לטובה, ולא חשבה שככה היא תסיים את החיים שלה", אמרה נטליה. "אנחנו מרגישות ייסורי מצפון על כך שלא ביקרנו אותה בבית החולים כשהייתה לבד ברגעיה האחרונים. אם היינו יודעות שזאת היא, לעולם לא היינו משאירות אותה לבד".
החברות ציינו כי סימינוביץ לא ספרה להם דבר על אלימות מצידו של ציגנוק לאורך השנים. הטסת הגופה והטקס נעשו היום בליווי חברת "מנוחה לעד".
טניה גלבוע מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אמרה בטקס: "ההגעה שלך לישראל מספרת כמה אהבה הייתה לך לבנך. ברגע שהבנו שבנך מבקש שתחזרי הביתה, למקום שבו נולדת, עשינו הכול כדי שזה יקרה. למדנו להכיר אותך בזכות החברות שלך והשיחות עם הבן שלך, וזה נראה כמו סרט שהסתיים רע".
4 צפייה בגלריה
דימיטרי ציגנוק החשוד ברצח בת זוגו אוקסנה סימינוביץ ואוקסנה בזמן האשפוז בבית החולים
דימיטרי ציגנוק החשוד ברצח בת זוגו אוקסנה סימינוביץ ואוקסנה בזמן האשפוז בבית החולים
בן הזוג החשוד ברצח, וסימינוביץ בזמן אשפוזה באיכילוב

מנהלת מרכז הסיוע מסל"ן בנגב, ליזה ניקולאיצ'וק, ספרה כי שמעה מבנה של סימינוביץ על חייה הקשים באוקראינה. "זה סיפור של אישה שנכנסה לאהבה מאוד גדולה, נולדו לה שני בנים, ואז בעלה בגד בה ועזב אותה", אמרה ניקולאיצ'וק. "היא נשארה בלי כלום לגדל את הילדים. לכן היא הגיעה לישראל כדי לפרנס אותם. היא הייתה באה וחוזרת לאוקראינה עם ויזה ומטפלת באנשים, אבל לפני שמונה שנים הוויזה נגמרה והיא גורשה. בגלל המצב הקשה שם היא חזרה לישראל עם דרכון מזויף כדי להביא כסף לילדים, כי רצתה שיהיו להם חיים נורמליים. היא הייתה צריכה לחזור לאוקראינה בתחילת השנה, אבל לא הספיקה".
בן זוגה דימטרי ציגנוק, החשוד באונס וגרימת מותה בכוונה תחילה, יובא מחר להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בתל אביב. צוות החקירה המיוחד במרחב דן מקווה שלפני הדיון כבר תוגש חוות דעת של הנתיחה הפתולוגית, שתוכל לסייע בהבנת ההתרחשויות בדירה ברמת גן ובכך לקדם את החקירה.
ציגנוק חשוד כי תקף את סימינוביץ בחודש שעבר. היא אושפזה בבית החולים איכילוב בתל אביב ולפני כשבועיים מתה מפצעיה. לפי החשד, בתקופת האשפוז הגיע ציגנוק לבית החולים מחופש לסוהר שב"ס. בהמשך, בשעה שהיה אמור לשהות במעצר בית, גילו בלשים שהגיעו לביקורת כי ביתו ריק. חיפושים אחריו החלו והוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה למחרת.