בית משפט בלונדון שלח השבוע למאסר עולם צעיר בן 18 שרצח בדקירות סכין את חברו לסדנה שמטרתה הייתה להניא עבריינים צעירים משימוש בסכינים.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
חקים סילה שנדקר למוות בלונדון על ידי ולדימיר נאצ'ב
חקים סילה שנדקר למוות בלונדון על ידי ולדימיר נאצ'ב
משמאל: הרוצח ולדימיר נאצ'ב, מימין: הנרצח חקים סילה. שניהם החביאו סכינים
(צילום: משטרת לונדון)
ולדימיר נאצ'ב, שהיה בן 17 באותה עת, רצח בנובמבר 2019 את חקים סילה בן ה-18 בעזרת סכין באורך 25 ס"מ, שאותה הבריח בכליו לקורס במרכז קהילתי באוקסברידג' שבמערב לונדון. לפי המשטרה, סילה נדקר פעמיים באזור החזה ומת בהמשך אותו יום בבית החולים.
נאצ'ב טען שפעל מתוך הגנה עצמית, אך בית המשפט דחה את הטענה הזו כשהרשיע אותו ברצח באוגוסט האחרון. בין היתר, הראיות שהוגשו לשופטים הראו כי לאחר הרצח נמלט מהזירה והחביא את הסכין באזור מיוער ליד ביתו.
החוקרים אמרו כי נאצ'ב תקף לפני הרצח את סילה ואיים עליו, וכראיה נוספת לתכנון המוקדם לרצח הם הציגו את היסטוריית החיפושים באינטרנט שנלקחה מהטלפון הנייד שלו. זו מראה כי בימים שלפני הרצח נאצ'ב חיפש צירופי מילים כמו "דקירות קטלניות", "נערים רוצחים", "דקירה מרובעת" ועוד.
2 צפייה בגלריה
גל דקירות בממלכה. הזינוק – בעיקר בלונדון
גל דקירות בממלכה. הזינוק – בעיקר בלונדון
גל דקירות בממלכה. הזינוק – בעיקר בלונדון
(צילום: shutterstock)
הבלשית ויקי טונסל ממשטרת לונדון אמרה במהלך המשפט כי היסטוריית החיפושים שנלקחה מהטלפון הנייד של נאצ'ב מוכיחה שהוא "אדם מסוכן מאוד". היא ציינה כי גם הנרצח, סילה, נשא בסתר סכין בקורס שמטרתו הייתה כאמור למנוע מעבריינים להשתמש בסכינים.
השופטת שגזרה עליו מאסר עולם – עונש שמשמעותו לפחות 18 שנים בכלא – אמרה כי לנאצ'ב ישנה "אובססיה לסכינים". השופטת, פשפונדר סהיני, הוסיפה: "האירוניה האכזרית מהעובדה שלקחת איתך את הנשק הזה לקורס שנועד להגביר את הערנות מפני כלי נשק – והשתמשת בו – כמעט ואינה נדרשת לציון".
לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, נאצ'ב חייך בזלזול בעת שנגזר עונשו, מה שעורר תגובות נזעמות מצד בני משפחת הקורבן. סרנבה סילה, אמו של הנרצח, אמרה לבית המשפט שהעריצה את בנה ושנהגה לדבר עמו "על הכול". מותו, הוסיפה בכאב, "הוא נטל כבד מנשוא עבורי, שאותו אצטרך לשאת כל שארית חיי". סאלי, אחותו של סילה, כינתה אותו "המגן" שלה, והוסיפה: "ביום שבו גיליתי (שהוא מת) הכול פסק".
בריטניה מתמודדת כבר תקופה ארוכה עם מכת פשיעה של דקירות סכין. לפי נתונים שפרסמה ביולי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בממלכה, עבירות מסוג זה הגיעו לאחרונה לשיא חדש. לפי הנתונים, בתקופה של מרץ 2019 עד מרץ 2020, באנגליה ובוויילס דווחו 46,265 עבירות כאלו, עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה הקודמת. העלייה נובעת בעיקרה מהזינוק שנרשם באזור לונדון, שם מספר הדקירות עלה ב-7%.