נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו ב-16 ביוני בז'נבה, שווייץ – כך הודיעו הערב (יום ג') הבית הלבן והקרמלין בהודעות רשמיות שפרסמו במקביל. זו תהיה הפגישה הראשונה בין השניים מאז כניסתו של ביידן לתפקיד הנשיא, והיא נערכת כשברקע מתיחות עמוקה בין וושינגטון למוסקבה, בכלל זה סביב ההאשמה של ביידן שפוטין הוא "רוצח".
1 צפייה בגלריה
 נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשיא ארה"ב
 נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשיא ארה"ב
ביידן ופוטין. על הפרק: קורונה, גרעין ומלחמות
(צילום: AP ,EPA)
מלשכתו של פוטין נמסר כי בפגישתם בשווייץ ידונו השניים בין השאר במשבר הקורונה, ב"סכסוכים האזוריים" ובעתיד היחסים בין שתי המדינות. הקרמלין הוסיף כי פוטין וביידן ישוחחו גם על "היציבות הגרעינית האסטרטגית".
היחסים בין ארה"ב לרוסיה הגיעו בשנים האחרונות לשפל שכמותו לא ידעו מאז ימי המלחמה הקרה. ארה"ב מאשימה את מוסקבה בניסיון להתערב ולחבל במערכות הבחירות שקיימה ב-2016 וב-2020 כדי להטות את התוצאות לטובת דונלד טראמפ, ומאשימה אותה גם בפשעים במלחמות שבהן התערבה בסוריה ובאוקראינה. וושינגטון אוכפת סנקציות על רוסיה בעקבות פלישתה לחצי האי קרים שבאוקראינה ובשל הרדיפה של מתנגדי משטר רוסים, בראשם פעיל האופוזיציה אלכסיי נבלני, שמוחזק בכלא הרוסי אחרי שאשתקד ניצל מניסיון התנקשות המיוחס לאנשיו של פוטין.

לאורך קמפיין הבחירות בשנה שעברה האשים ביידן את הנשיא היוצא דונלד טראמפ כי במהלך כהונתו נהג ביד רכה כלפי פוטין ולא סיפק תגובה נחרצת מספיק לאיום הנשקף מרוסיה. זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד הנשיא, בריאיון לרשת ABC, נשאל ביידן אם הוא חושב שפוטין רוצח, והשיב בחיוב. בעקבות הריאיון ההוא החזירה רוסיה במחאה את השגריר שלה מארה"ב.
כשהתבקש להגיב על הדברים של ביידן אמר פוטין: "אני מאחל לו בריאות. אנשים נוטים לראות אחרים כפי שהם רואים באמת את עצמם". למרות המתיחות ביניהם ובין הממשלים שלהם, בחודשים האחרונים קיימו ביידן ופוטין כמה שיחות טלפון.