מאות מתושבי בני ברק יצאו הלילה (בין שלישי לרביעי) לרחובות והתעמתו עם שוטרים. זאת לאחר שמוקדם יותר פיזרה המשטרה עשרות מתפללים שהתקהלו בניגוד להנחיות הקורונה בבית הכנסת איצקוביץ שברחוב הרב שך. דווח גם על כמה אירועי תקיפה של שוטרים. המשטרה החלה להזרים לעיר כוחות תגבור ממחוז גוש דן.
3 צפייה בגלריה
פשיטה על בתי כנסת בבני ברק הפרת הנחיות
פשיטה על בתי כנסת בבני ברק הפרת הנחיות
אבנים הושלכו לעבר ניידת. העימותים בבני ברק
(צילום: שמעון ברוך)
מהמשטרה נמסר כי "במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, שוטרי תחנת בני ברק ביצעו אכיפה בעיר, המתמקדת בהפרת הנחיות משרד הבריאות באופן המסכן את בריאות כלל הציבור". על פי ההודעה, השוטרים הבחינו בבית כנסת שנחזה להיות סגור, אולם "בדיקה שנעשתה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם".
לפיכך, כך נמסר, הורו השוטרים על פיזור ההתקהלות. "קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה. נגד האחראי על המקום נרשם קנס על סך 5,000 שקלים".
3 צפייה בגלריה
פשיטה על בתי כנסת בבני ברק הפרת הנחיות
פשיטה על בתי כנסת בבני ברק הפרת הנחיות
(צילום: בני ברקים)
3 צפייה בגלריה
פשיטה על בתי כנסת בבני ברק הפרת הנחיות
פשיטה על בתי כנסת בבני ברק הפרת הנחיות
(צילום: ידיעות בני ברק)
בבני ברק 202 חולי קורונה פעילים והעיר מדורגת במקום השישי בארץ בנתון זה. 104 מהחולים אובחנו בשבעת הימים האחרונים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-2.5%. בני ברק הייתה אחד המוקדים העיקריים של התחלואה במשך שבועות רבים. בסך הכול נדבקו 25,678 מתושבי העיר בנגיף מאז פרוץ המגפה.
לפני כשלושה שבועות תקפו חברי הקואליציה במועצת העיר בני ברק את הממשלה ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו, כאשר דרשו להעביר החלטה שתאפשר לפתוח את החנויות והעסקים בעיר. זאת, בהתאם לכללי התו הסגול ובכדי למנוע קריסה כלכלית של התושבים.
חברי הקואליציה מחו על התנהלות הממשלה ונתניהו, שלטענתם מאפשרת פגיעה אך ורק בערים החרדיות - יום לאחר שבני ברק הפכה לעיר ירוקה.
סגן ראש העיר מנחם שפירא אמר כי "אנחנו מוכנים לקחת אחריות ולאשר לחנויות לפתוח כי אנשים פושטים רגל בלי שום היגיון, כמו כל מדיניות הקורונה". המשנה לראש העיר וסגנו חנוך זייברט אמר: "אני חושב שנקבל פה החלטה שאנחנו מבקשים מראש הממשלה לרדת מאיתנו ושיפסיק לפגוע בנו. בואו נקבל החלטה שראש הממשלה יפסיק להכות בנו".
שפירא הוסיף: "בואו נקבל החלטה שאנחנו רוצים לפתוח את החנויות כדי שעסקים לא יקרסו. אנשים מסכנים, כבר אין להם כסף לקנות לחם וחלב. צריך לתת לבעלי עסקים לפתוח כי אין כל היגיון שהחנויות יישארו סגורות".
כשחברי הקואליציה דיברו, השמיעו חברי האופוזיציה קריאות ביניים: יעקב וידר מהליכוד תקף ודרש שהמועצה דווקא תתמקד באכיפה. "צריך לקבל החלטה שתהיה פה אכיפה כלפי כולם כי יש הפרות גדולות", אמר חבר המועצה.