אחרי חנוכה חוזרים לזום: תלמידי ישראל שבים הבוקר (ראשון) לכיתות הלימוד לאחר חופשת החג, אולם כ-220 אלף תלמידים המתגוררים בערים אדומות וכתומות בשכבות ה'-י"ב - נשארים בבתים. בהנהגת ההורים הארצית זועמים, ובהסתדרות המורים דורשים לחזור לקפסולות בגני הילדים ובכיתות א'-ב' בערים הללו.
2 צפייה בגלריה
ליעד ירושלמי, תלמידת כיתה י"ב, קרית מלאכי
ליעד ירושלמי, תלמידת כיתה י"ב, קרית מלאכי
"לא ברור איך אגש לבגרויות בחלק מהמקצועות". ליעד ירושלמי מקריית מלאכי
(צילום: גדי קבלו)
רק לפני כעשרה ימים אותם תלמידים בשכבות ה'-י"ב חזרו לכיתות הלימוד - גם אם באופן חלקי. אלא שלאור העלייה במספר הנדבקים ובמספר הבדיקות החיוביות, הוחלט כי תלמידי הערים האדומות והכתומות יישארו בינתיים בבתים.
יש לציין כי שר החינוך יואב גלנט ושר המדע יזהר שי המליצו לסגור בתי ספר שבהם אירעו הידבקויות, ולא לסגור אוטומטית את מוסדות הלימוד בכל העיר.

בינתיים, קבינט הקורונה יתכנס בשעה 09:00 לדיון במעבר אפשרי ל"ריסון מהודק". ישיבת הקבינט, שתימשך עד 14:00, תתקיים במקום ישיבת הממשלה השבועית שבוטלה. בהתאם להחלטה קודמת בדבר הגעה לרף נדבקים של 2,500 חולים מדי יום בממוצע, יכריעו השרים אם לסגור את כל המסחר, חנויות הרחוב, השווקים ובתי הספר בערים אדומות וכתומות (למעט גן עד כיתה ד') וכן אם לצמצם את התחבורה הציבורית ב-50 אחוזים.
2 צפייה בגלריה
משפחת גיטלמן
משפחת גיטלמן
"קשה להבין את החומר בזום". ילדי משפחת גיטלמן מרעננה
(צילום: יאיר שגיא)
עד להחלטות אחרות בנושא, שלושת האחים הגדולים במשפחת גיטלמן מרעננה - זוהר, יואב ועומר - התאכזבו לשמוע כי לא ישובו לכיתות מחופשת החנוכה, אלא רק אחיהם עידו הלומד בכיתה ב'. "חיכיתי שחופשת חנוכה תסתיים כדי לפגוש חברים", סיפרה זוהר, תלמידת כיתה ו’. “קשה להבין את החומר בזום”, שיתף אחיה יואב הלומד בכיתה ח'. עומר, הלומד בכיתה י', כבר מתוסכל: "אני מודאג בעיקר מההכנות לבגרות", הוא אמר.
כמותו גם ליעד ירושלמי, תלמידת כיתה י"ב מקריית מלאכי הכתומה. "יש מקצועות שבהם אני לא רואה איך אצליח לגשת לבגרות", סיפרה.
בהנהגת ההורים הארצית זועמים על כך. הסגנית אודליה כהן שיינדורף מרעננה ציינה כי "לא ניתן לילדי ישראל להמשיך ולשלם את מחיר ההפקרות של הציבור הרחב.
במקביל, בהסתדרות המורים דורשים לחזור לקפסולות בגנים ובכיתות הנמוכות. שוש לוי, גננת מראשון לציון, נדבקה בקורונה בגן. "אני אחרי ניתוח לב פתוח וחששתי שלא אשרוד. חוסכים כסף על חשבון הבריאות והחיים של גננות ומורות", אמרה.