את מסדרונות הבית הלבן הכיר ג'ו ביידן היטב בשמונה השנים שבהן כיהן כסגנו של ברק אובמה, ולכן לא מפתיע ממש שתקופת ההסתגלות שלו למעון הרשמי של הנשיא הייתה קצרה במיוחד. "זה מרגיש כאילו אני הולך הביתה", אמר ביידן כשנכנס לראשונה כנשיא למבנה בשדרות פנסילבניה 1600, לפני חודש.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן בחדר הסגלגל. הדלת אצלו לא פתוחה כמו שהייתה אצל טראמפ
(צילום: AP)

לפי רשת CNN, ביידן הספיק מהר יותר מקודמיו בתפקיד לפתח שגרה יומית. על פי הדיווח, כל יום הוא פותח בשתיית כוס קפה עם רעייתו, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, והפגישות ושיחות הטלפון שלו בחדר הסגלגל מתחילות בסביבות 9 בבוקר. לאגף המגורים שלו הוא חוזר בסביבות 7 בערב, כאשר בניגוד לשני קודמיו בתפקיד הוא מעדיף לישון מוקדם. ב-CNN הזכירו כי דונלד טראמפ נהג לצפות עד מאוחר בטלוויזיה, בעוד ברק אובמה נהג לקרוא עד מאוחר דו"חות וחומרי תדריכים שונים.
לוח הזמנים של ביידן מסודר יותר מזה של טראמפ, שאצלו הוא כלל שעות ארוכות של "זמן נשיאותי" שבמהלכו צפה טראמפ בטלוויזיה או קיים שיחות טלפון. ובעוד הדלת של טראמפ הייתה לעתים פתוחה כמעט לכל אחד, הגישה לחדר הסגלגל של ביידן גמישה הרבה פחות, אם כי הפגישות שהוא מקיים נמשכות לעתים זמן רב יותר מהתוכנן.
ניגוד נוסף לארבע השנים האחרונות הם התדריכים המודיעניים שמקבל ביידן כל יום, כאשר אצל טראמפ הם נערכו באופן ספורדי בלבד. את התדריכים מקבל ביידן יחד עם סגניתו קמלה האריס, שבדומה לאובמה נעזרת באייפד לצורך קריאת החומרים המסווגים.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב הבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב הבית הלבן
ביידן בבית הלבן. ביקורי פתע לעובדים
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
אובמה וטראמפ. אחד קרא עד מאוחר, השני צפה בטלוויזיה עד מאוחר
אובמה וטראמפ. אחד קרא עד מאוחר, השני צפה בטלוויזיה עד מאוחר
אובמה וטראמפ. אחד קרא עד מאוחר, השני צפה בטלוויזיה עד מאוחר
(צילום: AFP)
את הפגישות במשרדו מקיים ביידן בשילוב של מפגשי פנים אל פנים ושיחות וידאו, בשל מגפת הקורונה. כאשר נעשה שימוש בשיחות וידאו וזום, עוזריו מגלגלים לחדר הסגלגל מסך טלוויזיה גדול. כך היה למשל בתחילת השבוע כאשר ביידן נפגש מרחוק עם שר התחבורה שלו פיט בוטיג'ג', שנכנס לבידוד אחרי שאחד ממאבטחיו נדבק בקורונה.
על פי הדיווח ביידן משתמש באח המותקנת בחדר הסגלגל ולעתים זורק בעצמו קרשים לאש בה. שני הכלבים שלו, הרועים הגרמניים מייג'ור וצ'אמפ, מצטרפים אליו לעתים.
על פי הפרופיל שפרסמה רשת החדשות האמריקנית, ביידן ביצע כמה ביקורי פתע במשרדים של עוזריו, ושאל אותם על מה הם עובדים או התייעץ איתם על סוגיות שונות הנוגעות לתוכנית הסיוע הכלכלית שגיבש. בשבוע שעבר הוא קפץ גם למשרד של סגניתו קמלה האריס באגף המערבי, היכן שפעם עבד כאשר היה סגנו של אובמה. הוא הראה לה את החלון שבו כתבה לו אשתו ג'יל מכתב אהבה לרגל יום ולנטיין ב-2009.
7 צפייה בגלריה
הבית הלבן עיטורים שעליהם חתמה ג'יל ביידן לרגל יום ולנטיין
הבית הלבן עיטורים שעליהם חתמה ג'יל ביידן לרגל יום ולנטיין
מיצג לרגל יום ולנטיין בבית הלבן, שעליו חתמה הגברת הראשונה: "באהבה, ג'יל"
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
ארה"ב מייג'ור ה כלב של ג'ו ביידן הגיע ל בית הלבן
ארה"ב מייג'ור ה כלב של ג'ו ביידן הגיע ל בית הלבן
מייג'ור, אחד הכלבים של ביידן, משחק במדשאת הבית הלבן. מצטרף לפעמים לנשיא ליד האח
(צילום: רויטרס)
על פי CNN ביידן לא נרתע ממקהלת העיתונאים המלווה אותו, ובניגוד לאובמה – ואולי באופן שמזכיר יותר את טראמפ דווקא – הוא עונה לעתים לשאלות שהללו צועקים לעברו. כך עשה למשל כאשר התייחס למשפט ההדחה של טראמפ, שהסתיים בזיכוי, למרות שבבית הלבן התעקשו שהוא מקדיש את מרצו לסוגיות אחרות.
גם לאחר השבעתו, ביידן הקתולי ממשיך להשתתף בטקסים דתיים פומביים, והחל להתייצב בסופי השבוע האחרונים בכנסיית השילוש הקדוש שבשכונת ג'ורג'טאון בוושינגטון הבירה. יועציו סיפרו ל-CNN כי ההשתתפות באירועים הדתיים הללו מאפשרת לו לשמור על אורח חיים "נורמלי", אפילו אם זה לשעה אחת בלבד. ובניגוד לטראמפ שלא נהג לסעוד במסעדות המקומיות של וושינגטון, ביידן כבר נצפה בחנות בייגלים לאחר אחת המיסות שלו. מקורביו אמרו כי הוא והגברת הראשונה צפויים לבקר בעסקים מקומיים נוספים בבירה, מרגע שהמגפה תחלוף.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עולה ל מטוס אייר פורס 1 ב-16 בפברואר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עולה ל מטוס אייר פורס 1 ב-16 בפברואר
ביידן על מדרגות ה"אייר פורס 1". "זה כבוד גדול, אבל לא חושב על זה"
(צילום: AP)
גם את המטוס הנשיאותי מכיר ביידן מקרוב, אם כי המטוס ששימש אותו כסגנו של אובמה, "אייר פורס 2", קטן יותר מזה שמשמש את הנשיא, "אייר פורס 1". כשעלה עליו לראשונה בתחילת החודש, בדרכו לסוף שבוע בביתו בדלאוור, אמר ביידן לכתבים שליוו אותו: "זה כבוד גדול, אבל אני לא חושב על זה, אם לומר את האמת".
למרות ההיכרות הקרובה שלו עם מנעמי השלטון, ביידן מביע הסתייגות מאורח החיים הזה, וכינה השבוע את הבית הלבן "כלוב מוזהב". ב"אסיפת אזרחים" שלשום, ששודרה ברשת CNN, נשאל ביידן על חייו בבית הלבן, וסיפר בבדיחות כי "בכל בוקר אני מתעורר, מסתכל על ג'יל ותוהה 'איפה אנחנו לעזאזל?'". הוא אמר כי "לא רציתי להיות נשיא כדי לגור בבית הלבן", והוסיף: "אני מוצא את עצמי מאוד מודע לעצמי. אני לא רגיל לזה שמישהו מגיש לי את המעיל שלי".