אלק יפרמוב, פעיל בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נלקח באישון לילה (בין ראשון לשני) מביתו על ידי המשטרה למתן עדות שבמסגרתה נשאל על ציוצים שהעלה בטוויטר ובהם טען שאוים על ידי החשוד בדריסת מפגינות ביום חמישי, פיני לוזון. השוטרים לקחו לו את הטלפון הסלולרי, ולא הסבירו לו לאן הוא נלקח או מה עילת העיכוב. בדיעבד, המשטרה טוענת כי בעדות שמסר יפרמוב נעשה שימוש בדיון בערעור על ההחלטה לשחרר את לוזון למעצר בית. ואכן, הבוקר קבע שופט המחוזי בתל אביב ציון קפאח שהנהג יישאר במעצר לפחות עד מחר.
ביום שישי בבוקר כתב יפרמוב: "שמעתי שהבריון שניסה לרצוח הלילה מפגינים בדריסה טוען שהוא נבהל ובסך הכל לחץ על הגז כדי לברוח, אז תשמעו סיפור. התמזל מזלי לשבת הלילה תא אחד לידו במעצר. כל 12 המפגינים העצורים קיבלנו ממנו מקלחת של קללות שהשתיקה יפה להן, ולבסוף הוא קינח באיום 'חכו שנפגש בחוץ, תראו מה אני אעשה לכם, אני זה שדרס'. לפני שמכבסים כאן עוד ניסיון רצח מימין, אולי כדאי פשוט לקחת את ההקלטות מהאזנה שיש בתא המעצר".
הליחה, מעט אחרי השעה 1:00, התקשר ליפרימוב שוטר שהמתין מתחת לביתו: "הוא התקשר מטלפון חסוי ואמר שהוא ושוטרת נמצאים מחוץ לבית שלי. הם ביקשו שארד או שהם יאלצו לעלות. כששאלתי מה העניין הוא אמר שארד ויגידו לי".
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנהג החשוד בדריסת מפגינה במהלך ההפגנה בתל אביב
הארכת מעצר לנהג החשוד בדריסת מפגינה במהלך ההפגנה בתל אביב
הנהג החשוד פיני לוזון בהארכת מעצר
(צילום: איתי בלומנטל)


3 צפייה בגלריה
אלק יפרמוב, שנעצר בהפגנה ביום חמישי
אלק יפרמוב, שנעצר בהפגנה ביום חמישי
אלק יפרמוב. "הייתי מספר להם מיוזמתי"

לדברי יפרמוב, לאחר שהזעיק חבר וירד למטה, אמרו לו השוטרים שהוא צריך להגיע איתם למתן עדות. "שאלתי אם זה קשור למעצר מההפגנה ביום חמישי ואמרו שהם לא יודעים", סיפר. "הם אמרו שאני חייב להגיע ובינתיים אני מעוכב. הם ביקשו תעודת זהות ולקחו לי את הטלפון הנייד".
יפרמוב טוען שהשוטרים לא הסכימו להגיד לאיזו תחנה הם נוסעים, ועם הגעתם לתחנת לב תל אביב הוא הוכנס לתא מעצר שהושאר פתוח ובו המתין 10 דקות עד שהתבקש למסור את עדותו.
"אחד השוטרים אמר לי שזה קשור להשלמת חקירה", סיפר. "הם הזמינו אותי לעדות על הדריסה באמצע הלילה. בתחנה שאלו אותי על הציוץ שלי בטוויטר. הם הראו לי ציוץ מודפס. הם הדפיסו רק את החלק הראשון של השרשור, ובגלל שהמשפט קטוע החוקרת לא הבינה שיש המשך ואמרה 'אין לי טוויטר'. אמרתי לה שצריך לראות את כל השרשור והראיתי לה. מיוזמתי הייתי מספר להם הכל, אבל לא ככה".
יפרמוב ציין כי מעבר לציוץ מליל המעצר הוא לא נשאל על פעילותו במחאה. האישה שנפגעה בדריסה, דורית ז"ק, הגיעה מיוזמתה למשטרה כדי למסור עדות ונאמר לה שהיא נחקרת באזהרה. "קראו לי למסור עדות אבל כשהגעתי למשטרה הודיעו לי שאני נחקרת באזהרה. במהלך החקירה נשאלתי על אירוע הדריסה עצמו", ספרה ז"ק.

הערעור התקבל: הנהג יישאר במעצר

אתמול הובא החשוד בדריסה להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בתל אביב. השופט מנחם (מריו) קליין שחרר אותו למעצר מלא בית בפיקוח אשתו, אבל ערעור המשטרה התקבל הבוקר והוא יישאר במעצר. נציג המשטרה, פקד אילן פרטין, התייחס בדיון לעדות של יפרמוב: "יש לנו עדות חדשה של עד לגבי איומים של החשוד הנותנת אור על הדברים שאמר החשוד".
3 צפייה בגלריה
הרכב עם שמשה מנופצת ליד איילון
הרכב עם שמשה מנופצת ליד איילון
זירת הדריסה ביום חמישי
עורכת הדין של לוזון, עו"ד יפעת כהן, אמרה: "עוד עדות ועוד עדות, הרי יכולות להגיע מיליון עדויות. היו שם אלפי אנשים. העדויות האלה לא רלוונטיות. אלה עדויות של אנשים שזה מה שהם חשבו - שהוא ניסה לדרוס". לגדבריה לוזון חש סכנה מוחשית לפני שהאיץ ברכבו: "בוא נסתכל על המוסד הראייתי, לא על העדות של זה שישב איתו בתא, לא של ה-14 מפגינים, ולא של אותה מתלוננת. הוא הצטער על זה בחקירה. שלושה בריונים הקיפו את הרכב שלו, וניפצו את השמשה שלו. גרסה זו לא הופרכה. אין לנו ראיות למשהו אחר".
השופט ציון קפאח, שקיבל את ערעור המשטרה והורה על הארכת מעצרו של לוזון עד מחר, ציין בהחלטתו שצפה בתיעוד ממצלמות אבטחה שבו נראים שני כלי רכב מגיעים לצומת האירוע, שהיה חסום ועמוס במפגינים. כלי הרכב עצרו במקום. לאחר מכן נראה הרכב של לוזון עוקף את כלי הרכב ומאיץ לעבר המפגינים.
השופט הוסיף: "אין מחלוקת כי חלון המכונית נופץ. השאלה אם נופץ לפני המגע עם הולכת הרגל, מה שגרם למשיב להאיץ את המהירות ולהימלט על נפשו, או שמא הדבר אירע לאחר הפגיעה בהולכת הרגל".
על מסירת העדות הלילת נמסר מהמשטרה בתגובה: "בימים אלו המשטרה חוקרת חשד לדריסה במהלך מחאה שהתקיימה בתל אביב. במסגרת החקירה, נגבו עדויות מכמה עדים ובכללם גם מר יפרמוב, ששפכה אור על החקירה".