2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ורוני גמזו במשל"ט הקורונה בשיבא
בנימין נתניהו ורוני גמזו במשל"ט הקורונה בשיבא
בנימין נתניהו ורוני גמזו במשל"ט הקורונה בשיבא
(צילום: טל שחר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה אחר הצהריים (רביעי) את הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו, על רקע הביקורת הנוקבת שמתח על גמזו מוקדם יותר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר. "ראש הממשלה נתניהו, שמינה את פרופ׳ גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה ומעריך את עבודתו המסורה, עובד איתו בשיתוף פעולה יומיומי וקורא לכולם לעשות זאת", נמסר בהודעה.
דבריו של נתניהו באים ברקע הביקורת שמתח הבוקר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) על פרופ' גמזו, בריאיון לאולפן ynet בנוגע לעמדתו וטיפולו בסוגיית נסיעות המתפללים לאומן שבאוקראינה: "הוא לא הפנים שאין לו דרך למנוע את ההגעות לאומן, גם אם הוא יעמוד בשדה התעופה וימנע את המעבר - הם ימצאו את הדרך להגיע".

2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר רוני גמזו
מיקי זוהר רוני גמזו
מיקי זוהר ורוני גמזו
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל)
זוהר תקף את גמזו גם ביחס לקיומן של ההפגנות ההמוניות ברחבי הארץ: "לאנשים שרוצים לממש את הזכות להפגין - הוא לא מפריע".
זוהר התייחס למכתב האישי שפרופ' גמזו שלח לנשיא אוקראינה ושבו הוא ביקש ממנו לאסור על קיום ההילולה שאותה כינה "סכנת נפשות". המהלך גרר ביקורת עזה בקרב המפלגות החרדיות - ואף דרישה להתפטרותו של גמזו מצד שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן.

"מאחר שהוא מונה על ידי רה"מ והוא פרויקטור הקורונה, אז שיתחיל לעבוד בשביל לפתור את הבעיה של אומן. שיתחיל לתת מענה לעניין הזה, כי הגישה שלו לא פותרת את הבעיה אלא פוגעת בציבור", אמר זוהר.

אוקראינה תאסור כניסת זרים. גמזו: "החלטה אחראית"

בתוך כך, הודיעה בשעות הצהריים ממשלת אוקראינה כי תאסור כניסת זרים לשטחה בשל תחלואת הקורונה. חברי הממשלה הצביעו בעד להאריך את הסגר במדינה כדי להיאבק במגפת הקורונה.
פרופ' גמזו בירך על ההחלטה ואמר כי "מדובר בהחלטה אחראית ונכונה לרוח התקופה, שתשמור על בריאותם של אלפי אנשים בישראל ובאוקראינה". גמזו הוסיף כי הוא מאמין ומקווה שעם החזרה לשגרה של מדינות העולם ניתן יהיה לשוב ולהתפלל באומן.
אתמול, נזכיר, הכריזה ממשלת אוקראינה כי תיענה לבקשת נתניהו - ותגביל את מספר היהודים שיורשו להגיע לקבר רבי נחמן באומן להילולה השנתית הנערכת מדי שנה בחגי תשרי.
בלשכת רה"מ מסרו בתגובה כי "ראש הממשלה והנשיא הפצירו שלא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן יצטרך להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".