חברי סיעת יהדות התורה התכנסו היום (רביעי) לישיבה מיוחדת בעקבות החלטת בג"ץ להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי ועל רקע אירועי חג הפורים, והודיעו כי הם לא ישתפו מעתה פעולה עם המשטרה "עד להתנצלות על הדו"ח השקרי שבו תואר בין היתר כי אלפים מהציבור החרדי שותים לשוכרה בזמן קריאת המגילה או עריכת טישים בשושן פורים בבית שמש". על פי הודעת הסיעה, על סמך דו"ח זה התקבלה ההחלטה לא לאפשר תחבורה ציבורית לירושלים ביום ראשון.
חברי הסיעה ביקשו גם מראשי הרשויות החרדיות להפסיק לשתף פעולה עם המשטרה. עוד נמסר כי המפלגה תיוועץ ברבנים על המשך שיתוף פעולה עם החלטות הממשלה וקבינט הקורונה "המוטות פעם אחר פעם נגד הציבור החרדי, כולל החשש של הטלת סגר בחג הפסח".
"סיעת יהדות התורה דוחה מכל וכל את החלטת בג"ץ על הכרה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי", נמסר. "הסיעה תציב כתנאי הצטרפות לקואליציה עתידית לחוקק חוק גיור על-פי ההלכה ופסקת ההתגברות".
1 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
(צילום: אבי מועלם)

"לבטל את ההחלטה הבלתי-חוקית והלא-מוסרית נגד הציבור החרדי"

עוד נאמר כי "סיעת יהדות התורה רואה בחומרה את החלטות הממשלה וקבינט הקורונה המתעמרות בציבור החרדי ומתעלמות מצרכיו, מפחד התקשורת המוטה והמסיתה נגד הציבור החרדי. הסיעה דורשת לחקור את ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים - החלטה שניתנה שעה קצרה לפני כניסת השבת - שעה שעשרות אלפי איש שבאו או יצאו מירושלים היו בדרכים ללא שידעו שהתקבלה החלטה המונעת מהם לחזור לבתיהם".
בהודעה מטעם יהדות התורה נאמר בין היתר כי "סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב תיאר בפני חברי הסיעה את היערכות משרד התחבורה ביום חמישי האחרון לתגבור משמעותי של התחבורה הציבורית לירושלים וממנה בשושן פורים, ואת האבסורד בהחלטת קבינט הקורונה למחרת בניגוד להיערכות משרד התחבורה.
"הסיעה דורשת מיו"ר ועדת הכלכלה לכנס את הוועדה בהקדם ולבטל את ההחלטה הבלתי-חוקית והבלתי-מוסרית בעליל שכוונה נגד הציבור החרדי, על מנת שהקנסות שניתנו מכוח החלטה זו יבוטלו".
ביהדות התורה הוסיפו ואמרו כי לא ישתפו פעולה עם משטרת ישראל וביקשו מראשי הרשויות החרדיות לנקוט גם את הצעד הזה "עד להתנצלות משטרת ישראל".