בכיר איראני התייחס הערב ל"אירוע" שהיה ביום חמישי, במתקן להעשרת אורניום בנתנז. בניגוד לטענות הראשוניות של איראן אמר הבכיר, דובר הארגון לאנרגיה אטומית במדינה, שלאתר נגרם נזק קשה. הוא הוסיף שלא היו נפגעים.
4 צפייה בגלריה
צילום לוויין של המתקן ב נתנז איראן
צילום לוויין של המתקן ב נתנז איראן
תצלום לוויין של האתר בנתנז לפני השריפה ואחריה. משמאל: המבנה שנפגע
דובר הארגון לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז קמלבנדי, הוסיף שהאירוע עלול לגרום להאטה בפיתוח צנטריפוגות מתקדמות. לפי חלק מההערכות המבנה שבו הייתה השריפה שימש את איראן לפיתוח וייצור של צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום.
קמלבנדי הוסיף שאת המבנה שנפגע באירוע יחליף מבנה גדול יותר, ועם ציוד מתקדם יותר. במקביל לדברים פורסמו תצלומי לוויין שמראים את הנזק הגדול שנגרם למבנה באתר בנתנז, מה שמגביר את החשד שמדובר בפעולה מכוונת.
בחמישי מסרו גורמים באיראן, בהם הדובר קמלבנדי, ששריפה גרמה נזק לאחד המבנים באתר העשרת האורניום. האיראנים הדגישו שהאתר ממשיך לפעול כרגיל ושלא נגרם נזק למתקן המרכזי.
קמלבנדי אמר בחמישי שהמבנה שנפגע הוא "מחסן תעשייתי" ששוכן בשטח פתוח מעל הקרקע ושהוא לא חלק ממתקן הגרעין עצמו. הוא הדגיש כי התקרית לא השפיעה על פעילות הצנטריפוגות.
4 צפייה בגלריה
שריפה מבנה מתקן גרעיני נתנז איראן
שריפה מבנה מתקן גרעיני נתנז איראן
באתר בנתנז אחרי השריפה
(צילום: AP)

בסוף השבוע גורמים איראנים ששוחחו עם רויטרס טענו שישראל היא האחראית ל"אירוע" במתקן בנתנז. בכירים במדינה הבהירו כי טהרן תגיב נגד "כל מדינה שמבצעת מתקפות סייבר נגד אתרי הגרעין שלה". כמה גורמים אמרו כי ייתכן שהשריפה נגרמה מחבלה כתוצאה ממתקפת סייבר.
מתקן ההעשרה בנתנז הוא הראשון שנחשף כחלק מתוכנית הגרעין הצבאית האיראנית בשנות ה-2000. לפי מקורות זרים, מי שחשף את המתקן היה המודיעין הישראלי, והאיראנים נאלצו להודות בקיומו.
המתקן בנתנז, שחלק גדול ממנו נמצא מתחת לאדמה, הוא אחד האתרים שנמצאים תחת הפיקוח של סבא"א – הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.