שני רוכבי אופנוע נהרגו הלילה (בין רביעי לחמישי) בשתי תאונות מדרום לגדרה וממזרח לעפולה.
בתאונה בכביש 65 בצומת אזור התעשייה אלון התבור נהרג חסן שיבלי, רוכב אופנוע בן 18 תושב שיבלי. מהמשטרה נמסר כי משאית הייתה מעורבת בתאונה. שוטרים ובוחני תאונות דרכים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה.
4 צפייה בגלריה
חסן שיבלי
חסן שיבלי
חסן שיבלי שנהרג בתאונה בכביש 65
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה ליד עפולה
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
מקום התאונה בכביש 65
(צילום: דוברות המשטרה )

הדיווח על התאונה שאירעה בצומת מרומזר התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 03:14. רוכב האופנוע פונה לבית החולים העמק בעפולה במצב אנוש, עם חבלה רב מערכתית ותוך כדי פעולות החייאה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.
בוחני תנועה של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה ואספו ממצאים בזירה. נהג המשאית, אף הוא תושב שיבלי בן 21, עוכב לחקירה.
הקטע בין עפולה למחלף גולני בכביש 65 מוגדר "אדום". בשנים האחרונות נהרגו בו עשרות בני אדם בתאונות ואלפים נפצעו. מדובר בכביש צר ומפותל של שני מסלולים ללא הפרדה ביניהם.
בתאונה אחרת בכביש 3933 סמוך לכנות שמדרום לגדרה נהרג רוכב אופנוע מאילת שאיבד שליטה וכנראה החליק על הכביש מסיבה שטרם ברורה. דובר מד"א מסר כי עם קבלת הדיווח ב-02:02 בלילה הוזעקו למקום חובשים ופרמדיקים שקבעו את מותו של גבר בן 36.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה אתמול ליד צומת בית ליד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אתמול נהרג רוכב אופנוע בן 26 בהתנגשות עם רכב פרטי בכביש 57 סמוך לצומת בית ליד בשרון. צעירה בת 22, שישבה רכובה מאחור על האופנוע, נפצעה קשה. נהגת הרכב הפרטי, בת 57, נפצעה באורח קל. כתוצאה מההתנגשות, הרוכב הוטח בעוצמה והאופנוע עלה באש. בוחני תאונות הדרכים של מרחב שרון במשטרה חוקרים את נסיבות התאונה שעדיין אינן ברורות.
לפי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), 35 רוכבי אופנועים נהרגו מתחילת השנה כולל השניים שנהרגו בלילה הנוכחי. זאת לעומת 20 בתקופה המקבילה אשתקד, שבה חלו סגרים והגבלות תנועה בשל מגפת הקורונה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "עוד לילה קטלני בכבישים ועוד שני רוכבי אופנוע שקיפחו את חייהם. הלב נשבר ואני שולח תנחומים למשפחות השכולות. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים בכבישים. זו השנה השלישית ברציפות שבה נרשמת עליה ברוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. בכל מדינה מתוקנת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים היה מגדיל את התקציבים המופנים לשיפור בטיחות הרוכבים אבל בישראל קורה דבר הפוך. משרד התחבורה קיצץ את הכסף שהיה אמור להגיע לטובת התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות למניעת פגיעה ברוכבים".