3 צפייה בגלריה
החשוד בירי בבית המשפט
החשוד בירי בבית המשפט
אריה שיף בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
"אמרתי קדיש עליו ועל הבן שלי. אצטרך לחיות כל החיים עם זה שהרגתי אדם בלי כוונה": כך אמר היום (ג') אריה שיף, בן 70 מערד, בדיון בבית המשפט, שבסיומו החליטה השופטת להאריך את מעצרו בארבעה ימים. שיף ירה למוות במוחמד סלאם (36), תושב הכפר אל-אטראש מהפזורה הבדואית, לאחר שניסה לגנוב את רכבו. המשטרה ביקשה שמעצרו יוארך בשישה ימים.
"דבר ראשון אני רוצה להביע את צערי העמוק, באמת עמוק, על זה שלקחתי חיים לבן אדם ללא כוונה וללא התכוונות", אמר שיף. "אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח ולעילוי נשמתו של הבן שלי שנהרג לפני 24 שנה. צר לי מאוד על האירוע הטרגי שהסתיים בצורה טרגית. אין לי מה להוסיף חוץ מזה שאת העונש שלי כנראה קיבלתי וכל החיים אצטרך לחיות עם זה שהרגתי אדם בלי כוונה".

3 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
(צילום: הרצל יוסף)
השופטת שרה חביב, שהורתה ביום ראשון האחרון לשחרר למעצר בית את שיף, אמרה בהחלטתה כי הראיה החדשה, שאותה חשפה המשטרה אתמול, משנה את התמונה: "התקבל סרטון מצלמת אבטחה הצובע את האירוע בגוונים חמורים יותר. נעשה ניסיון לגנוב רכב אך ניתן להתרשם שהירי שביצע החשוד עלול להתפרש כאילו נעשה באופן מכוון כדי לפגוע בגוף ולא רק כדי לעצור את הרכב. הסרטון עומד בסתירה לגרסה הראשונית של החשוד". בחקירה הראו לשיף את הסרטון, אך הוא דבק בגרסתו כי לא התכוון להרוג את סלאם.
נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בעבירת המתה שנגרמה כתוצאה מניסיון גניבת רכב". טוען המעצרים ביקש להאריך את מעצרו מחשש למסוכנות. מנגד, סנגורו של שיף, עו"ד עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז, ביקש לשחרר אותו וטען כי לא נשקפת ממנו מסוכנות. השופטת חביב השיבה לסנגורו של שיף: "אדם איבד את החיים שלו כי הלקוח שלך ירה. הוא לא גנב מסטיק מקיוסק. אני באמת חושבת שהמסוכנות ברף גבוה הרבה יותר מאשר בדיון הקודם".
3 צפייה בגלריה
שרה אורה חביב
שרה אורה חביב
השופטת שרה חביב
(צילום: דוברות הרשות השופטת)
ההרוג, מוחמד אלאטרש, היה אדם בעל עבר פלילי עשיר בעבירות רכוש, התפרצות לרכב והתפרצויות לדירה. הוא הורשע בעבר גם באיומים ברצח על בת הזוג שלו, ונעצר בשנת 2019 בחשד לתקיפת אשתו. מעדותה של האישה עלה כי הוא נהג לתקוף אותה לאורך תקופה, ובאחד המקרים היא אף נזקקה לטיפול רפואי. היא גם דיווחה שראתה שאלאטרש מחזיק נשק.
אלאטרש שהה בכלא פעמיים בעברו. בשנת 2017 נגזרו עליו שבעה חודשי מאסר בגין איומים על בת זוגו, ובשנת 2012 נגזרה עליו שנת מאסר במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו אוחדו כמה תיקי עבירות רכוש שהיו לו.במסגרת העונש שקיבל, אלאטרש התחייב גם שלא לבצע עבירות רכוש כמו אלה שבהן הורשע.