בית משפט השלום בבאר שבע שחרר בצהריים (יום א') למעצר בית למשך שישה ימים את אריה שיף (70) מערד, שלפי החשד ירה הלילה למוות בתושב הכפר אל-אטרש מהפזורה הבדואית שניסה לפרוץ לרכבו. "ניתן להשלים את החקירה כשהוא משוחרר", קבעה השופטת שרה חביב בהחלטתה.
הדיווח על גבר שנפצע מירי בראשו בערד התקבל במוקד 101 במרחב נגב של מד"א בשעה 00:05. החשוד בפריצה לרכב פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם כעבור כמה שעות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
החשוד בירי בבית המשפט
החשוד בירי בבית המשפט
שיף בבית המשפט. טוען כי לא ניסה לפגוע בפורץ
(צילום: חיים הורנשטיין)
בדיון בבית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של שיף שחשוד בהמתה בקלות דעת בשלושה ימים וטענה למסוכנות. נציג המשטרה אמר כי "החשוד חש לירי לעברו של אדם שעל פי טענתו הגיע כדי לגנוב את רכבו. קיימות ראיות שקושרות את החשוד לביצוע הירי". המשטרה אישרה כי לטענת שיף הוא לא התכוון לפגוע במנוח שספג פגיעה בראשו.
עו"ד עידן שני, שמייצג את שיף יחד עם עו"ד ששי גז, אמר בדיון: "זה בדיוק התיק שלא דרוש בו שום מעצר. בשנייה שלקחו את האקדח עילת המסוכנות אוינה. מדובר באדם בן 70 שהתנדב במשטרה 30 שנה, בלי אבק של עבר פלילי. נשאר אירוע לא נעים".

"בסופו של יום אחר נפטר"

השופטת חביב קבעה כי מתיק החקירה עולה חשד סביר למיוחס לשיף, "בעיקר על רקע גרסתו של החשוד לפיה ירה באחר אשר חשד בו כי הוא פורץ לרכבו. בסופו של יום אותו אחר נפטר. כאן יש לציין שהחשוד התקשר למשטרה ולשירותי ההצלה והזמין אמבולנס".
אחרי הדיון אמר עו"ד שני: "מדובר באירוע טרגי ועצוב, אבל לא כל אירוע טרגי הוא פלילי. יש פה אדם מלח הארץ, מוכר בקרב מטיילים. הוא התקשר למשטרה ולאמבולנס כי לא התכוון בשום שלב לפגוע במנוח אלא ברכב. לא סתם בית המשפט שחרר אותו, יש פער גדול בין התוצאה הטרגית לבין האדם. הירי היה לעבר הגלגלים, ומנסים להבין האם זה נתז או קליע שפגע במנוח".

היורה שמחזיק באקדח ברישיון ואשתו לאה (69) ישנו בקרוואן מחוץ לביתם שנמצא בשיפוצים. "שמעתי רעש והערתי אותו", סיפרה מוקדם יותר ל-ynet אשתו של היורה. "הסתכלנו דרך החלון של הקרוואן והוא לא ראה את האוטו. הוא ישר צעק 'תעצור, תעצור', חזר לקרוואן כדי לקחת את האקדח וירה שתי יריות - אחת לכיוון הגלגל שהוא לא הצליח והירייה השנייה כבר פגעה בבחור".
האישה סיפרה עוד: "אחרי היריות יצאתי איתו. לא ניגשתי לראות מה קרה בתוך האוטו. בעלי סיפר לי שהוא שומע אותו בוכה שם בפנים. איך שהוא גמר לירות, הוא התקשר למשטרה ואמר 'תבואו מיד ותביאו איתכם אמבולנס, יריתי במישהו שניסה לגנוב את האוטו'".
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
(צילום: הרצל יוסף)
לאה הוסיפה בנוגע להתנהלות בעלה שקיבל ב-2018 תעודת הערכה על התנדבותו במשטרה: "הוא לא התקרב בגלל הניסיון שלו במשטרה. אספו את הקליעים, האקדח שלו נמצא אצלם. הוא הרבה שנים היה מתנדב במשטרה, במשטרת התנועה הארצית וגם עכשיו הוא מתנדב ביד שרה.
"דיברנו עד שהמשטרה לקחה אותו לתחנה. הוא ענה על השאלות ששאלו אותו. אנחנו הלומי קרב, לפני שנה וחצי גנבו לי את האוטו, לפני זה גנבו עוד רכב ואת הראשון דרדרו לכיוון בית העלמין וכשלא הצליחו פירקו אותו לגורמים. את הרכב הזה עכשיו לא הצליחו לגנוב".
3 צפייה בגלריה
עורכי הדין שני וגז
עורכי הדין שני וגז
עורכי הדין שני וגז
(צילום: שאול גולן, עידו ארז)
בני הזוג איבדו לפני 23 שנה את בנם בתאונת דרכים. האישה שללה כל כוונה של בעלה לפגוע בגנב הרכב. "הוא לא התכוון לפגוע בו, הוא רק רצה לעצור אותו איכשהו. בשום פנים ואופן לא רצה לפגוע, ממש ההפך. צריך להכיר את בעלי כדי לדעת את זה, אין נפש יותר טהורה ממנו. הוא היה בסערת רגשות גדולה, ואני בטראומה ממה שקרה".