3 צפייה בגלריה
טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות
(צילום: אולפני הרצליה)
טקס הדלקת המשואות שיתקיים בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, ב-14 באפריל, ייערך בהשתתפות של עד 700 בני אדם - מחוסנים ומחלימים - שיחולקו לחמישה מתחמים שבהם לא תעלה תפוסת האורחים על 70%. כך סוכם בדיון שערכו שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי, ושר התרבות והספורט חילי טרופר.
בשנה שעברה הטקס צולם מראש ונערך ללא קהל, אולם השנה, בשל מתווה התו הירוק, הוחלט לקיים את הטקס בהשתתפות קהל של מחוסנים ומחלימים. לפי הסיכום, 700-600 אורחים ישתתפו בו בכמה מתחמים וזאת כדי לאפשר מרווחים ביניהם. הטקס ייערך כשלושה שבועות לאחר הבחירות, אך לא בטוח שבמועד זה נדע כבר מי ירכיב את הממשלה הבאה.

הסיכום שהושג מאתגר מכמה טעמים, הראשון טמון בשאלה איך בוחרים את מי להזמין כאשר מספר המשתתפים הוא יחסית מצומצם. נראה שלא יהיה מנוס מלהזמין לטקס אך ורק את "סגל א'" של מדינת ישראל שכולל את השרים, חברי הכנסת, סמלי המדינה והדיפלומטים הזרים. אתגר נוסף הוא צילום הטקס על משתתפיו. גם השנה ככל הנראה חלק מהטקס יצולם מראש כדי למנוע התקהלויות של אנשי ההפקה - וחלק יצולם בשידור חי, כולל הדלקת המשואות.
במהלך הטקס הוחלט לראשונה על אירוע "קולולם" - שיוקדש להצדעה לצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים, למד"א, לצוותים הרפואיים במחוזות ברחבי הארץ ולבתי החולים הגריאטריים.
3 צפייה בגלריה
יעל בר זוהר, דידי הררי
יעל בר זוהר, דידי הררי
מנחי הטקס: יעל בר זוהר ודידי הררי
(צילום: שאול גולן, טל שחר)
3 צפייה בגלריה
טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות
יפתח את הטקס, עידן רייכל
(צילום: אלעד מלכה)
במסגרת המיזם יבצעו חברי הצוותים הרפואיים ובהם רופאות ורופאים ואחים ואחיות את השיר "תתארו לכם", של הזמר שלמה ארצי - שאף זכה להשיא משואה באירועי ה-70 לעצמאותה של מדינת ישראל. הטקס ישודר במתכונת דיגיטלית בטלוויזיה ובמרשתת וייעשה בו שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה (Augmented Reality) שצפוי לשדרג את חווית הצפייה.
כפי שפרסם לראשונה כתבנו רן בוקר, את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ינחו מגיש הרדיו דידי הררי ולצידו יעל בר זוהר, שבן זוגה גיא זוארץ הנחה את הטקס בשנה שעברה. הנושא המרכזי יהיה "אחווה ישראלית, כי אנשים אחים אנחנו".
רשימת האמנים להופעה השנה הולכת ומתגבשת, אך כבר עתה נראה שהיא תכלול שורה ארוכה של יוצרים מובילים. הראשון שבהם, שיפתח את הטקס, יהיה עידן רייכל - שיבצע את השיר "געגוע" שיסגור את אירועי יום הזיכרון. רייכל, שבשנה שעברה הדליק משואה, יבצע את השיר על הבמה יחד עם יתומי צה"ל.