עימות פרץ היום (רביעי) בין שר המשפטים אבי ניסנקורן ליו"ר הכנסת יריב לוין מעל הדוכן במליאה. ניסנקורן האשים את הליכוד ב"שימוש מכוער במקרה המוות של אבו אלקיעאן".

1 צפייה בגלריה
יריב לוין ואבי ניסנקורן
יריב לוין ואבי ניסנקורן
"שימוש מכוער במקרה טראגי". העימות בין ניסנקורן ללוין
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
בהמשך אמר כי "ההצעה לחקור את הפרקליטות היא שבירת כללים וכלים, וכך רואה את זה גנץ. הליכוד צריך להחליט אם הוא בשותפות או מאבק מתמשך. הבסיס להקמת הממשלה זה להגן על שלטון החוק, לכן התעקשנו על משרד המשפטים".
הדיון החל בשאילתה שהגישה חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד, שעסקה בעמדת משרד המשפטים בנוגע לרכישת קרקע שבוצעה על ידי התובעת במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי, בראש העין.
ניסנקורן תקף אישית את לוין כשהגיב: "ההסתה הפרועה בלתי נתפשת, גם שלך שאתה בתפקיד כל כך ממלכתי".
השר דודי אמסלם אמר בתגובה לניסנקורן: "אתה שפוט של מנדלבליט, אתה נושא כליו של מנדלבליט, התפקיד שלך זה כדי שימשיכו לחקור את תיקי נתניהו, זו חלוקת העבודה ביניכם".
יו"ר הכנסת הגיב לטענות מצידו של ניסנקורן: "שותפות היא משני הצדדים, וכאשר עולה נושא שכואב וחשוב לציבורים עצומים וצריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל, חובתנו לעמוד על-כך שהדברים ייבדקו כפי שצריך ולעומק.
חובתך כמי שיושב בממשלה שאני עצמי עמלתי לא מעט כדי שתקום, היא לברר את הדברים האלה. חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה הזו, אתה לא צריך להיות זה שחוסם אותה. חובתך לשדר למערכת שאתה עומד בראשה שתגבה את עצמאותה ותהיה הראשון להרחיק ממנה את אלה שהשתמשו בסמכותם לרעה, אבל לצערי אתה אינך עושה זאת".
ניסנקורן ענה: "אתם מקריבים את מערכת שלטון החוק בגלל נושא של תיקים שמתבהרים בבתי המשפט. אתם מנסים לשעבד את שלטון החוק בגלל תיקי נתניהו. השימוש אתמול במקרה הטראגי שארע לפני כמה שנים, הוא ציני ומכוער. אתם גם לוקחים את כנסת ישראל למסע הרפתקאות מכוער נגד הדמוקרטיה ושלטון החוק.
התייחסת לבסיס להקמת הממשלה, אנחנו לא סתם התעקשנו על תיק המשפטים, היינו יכולים לתת אותו לכם. התעקשנו בשביל לשמור על שלטון החוק, ולא להתעסק כל היום עם ניסיונות להסית, עם הנסיונות לפגוע בשלטון החוק".