המחבל שערף את ראשו של המורה להיסטוריה בפרבר של פריז המתין מחוץ לבית הספר שבו לימד, פנה לתלמידים ברחוב וביקש מהם לזהות אותו עבורו ולהוביל אותו אל הקורבן. כך מסר הערב (שבת) התובע המיוחד לענייני טרור ז'אן פרנסואה ריקרד.
8 צפייה בגלריה
סמואל פאטי המורה שנרצח בפיגוע בצרפת
סמואל פאטי המורה שנרצח בפיגוע בצרפת
התלונן על איומים אחרי שהציג קריקטורות של הנביא מוחמד בכיתה. פאטי
במסיבת עיתונאים שקיים אמר התובע כי המחבל עקב אחרי המורה, סמואל פאטי בן ה-47, שצעד לביתו אחרי הלימודים אתמול אחר הצהריים, דקר אותו פעמים רבות בראשו באמצעות סכין ואז ערף את ראשו. עדים סיפרו ששמעו את המחבל צועק "אללה אכבר".
לאחר מכן צילם המחבל את פאטי, פרסם את התמונות בטוויטר וכתב שרצח אותו. הוא הוסיף עלבונות כלפי הנשיא עמנואל מקרון ונגד "הכופרים" ו"הכלבים" הצרפתים. התובע הוסיף כי המחבל, עבדאללה א. בן ה-18 שחוסל על ידי המשטרה, היה פליט צ'צ'ני ונולד במוסקבה. הוא חי בעיר אוורה, כ-100 ק"מ ממקום הרצח, ולא ידוע על קשר בינו לבין המורה או בית הספר. בחודש מרץ האחרון קיבל מעמד של תושב לעשר שנים.
8 צפייה בגלריה
הורים ושוטרים מחוץ לחטיבת הביניים שבה המורה נרצח בצרפת
הורים ושוטרים מחוץ לחטיבת הביניים שבה המורה נרצח בצרפת
המחבל: פליט צ'צ'ני בן 18. תלמידים ושוטרים מחוץ לחטיבת הביניים שבה לימד המורה
(צילום: AFP)
גורם במשטרה אמר שלעבדאללה היה עבר של "עבריינות נוער", אך היה צעיר מכדי שהמשטרה תבנה נגדו תיק. הוא חי בקהילה צ'צ'נית ולא היה מוכר למודיעין הצרפתי. "אנחנו לא יודעים יותר מדי מה קורה בקהילה הצ'צ'נית", אמר אסיים אל דיפרוי, אנליסט פוליטי ומומחה לג'יהאד. "אין הרבה אנשים בשירותי הביון שמבינים את השפה ויש מחסור במתרגמים".
פאטי, שנרצח מחוץ לחטיבת הביניים בפרבר קונפלאן סן אונורין, כ-30 ק"מ מצפון-מערב לפריז, הציג לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד שפורסמו במגזין הסטירי "שארלי הבדו" כחלק משיעור על חופש הביטוי. התובע אמר כי בעקבות זאת קיבלו בית הספר ופאטי איומים, והמורה אף התלונן על כך במשטרה.


עדיין לא ידוע אם המחבל פעל לבדו. עד כה עצרה המשטרה תשעה חשודים במעורבות ברצח בהם הוריו של המחבל, אחיו בן ה-17, סבו וקרובי משפחה נוספים. אחד מהעצורים מוכר ליחידה ללוחמה בטרור.
גורם במשטרה אמר כי שניים מהעצורים הם הוריו של תלמיד מוסלמי בבית הספר שזעמו על כך שהמורה הציג קריקטורה של מוחמד בכיתה ואף התעמתו איתו. לפי התביעה, האב של אותו תלמיד פרסם סרטונים שבהם הביע את זעמו כלפי המורה וקרא לאנשים להגיע לבית הספר כדי למחות. אחותו למחצה של האיש הצטרפה לדאעש בסוריה ב-2014.
8 צפייה בגלריה
פיגוע בצרפת: אדם ערף את ראשו של מורה שהציג קריקטורות של מוחמד
פיגוע בצרפת: אדם ערף את ראשו של מורה שהציג קריקטורות של מוחמד
המחבל פרסם עלבונות נגד מקרון. הנשיא בזירת הפיגוע
(צילום: EPA)
הפיגוע אירע אתמול בסביבות השעה 17:00 (שעון מקומי). אחרי הרצח נמלט המחבל ואותר על ידי המשטרה במרחק של כ-600 מטרים מהזירה, חמוש בסכין וברובה אוויר. השוטרים קראו לו להסגיר את עצמו אך הוא סירב וניסה לירות לעברם, אז ירו בו תשעה כדורים וחיסלו אותו.
הפיגוע אתמול היה השני בפריז מאז שנפתח משפטם של סייעני המחבלים בפיגוע במשרדי "שלי הבדו" ב-2015 והפיגוע ה-33 בצרפת מאז 2017. לפני כשבועיים וחצי נפצעו שני בני אדם באורח קשה במתקפת דקירות מחוץ למשרדים הקודמים של המגזין הסטירי. המגזין היה תחת איומים לאחר שפרסם פעם נוספת את הקריקטורות של הנביא מוחמד, עם תחילת המשפט בתחילת החודש שעבר.