1 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
חוות הדעת המשפטית אישרה מינוי בתקופת בחירות. השרה רגב
(צילום: יריב כץ)
הממשלה אישרה היום (שלישי) את מינויו של יעקב ישראל נתניהו לתפקיד מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. הוא מונה לאחר שוועדת איתור שכללה את מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, ראש מנהל התכנון דלית זילבר ופרופ' זיו רייך בחרה שני מועמדים, תוך מתן עדיפות לנתניהו - ושרת התחבורה מירי רגב אימצה את ההחלטה. בעבר טענה התנועה לאיכות השלטון שהמכרז לתפקיד תפור, אך בית המשפט אישר את קיומו.
לנתניהו ניסיון ניהולי רב, אך אין לו ניסיון כלל בתחבורה או בתחבורה ציבורית. בתנאי המכרז שפרסם משרד התחבורה, בשונה מבעבר, הוסרה הדרישה לניסיון בתחום התחבורה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אחראית על יותר מ-10 מיליארד שקלים, שמרביתם מהווים סובסידיות לחברות התחבורה הציבורית. תפקיד הרשות לבצע את מדיניות הממשלה ויישומה בתחום התחבורה הציבורית, ביצוע פרויקטים ברחבי הארץ ולהסדיר את התחבורה הציבורית מול החברות המפעילות.
נתניהו משמש מנכ"ל עיריית חריש מאז 2015, וקודם לכן שימש ראש המטה של גלעד ארדן שכיהן אז כשר הפנים ושר התקשורת.
בחוות הדעת המשפטית שצורפה להצעת ההחלטה כתבה היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון, כי חרף העובדה שמדובר בתקופת בחירות ובממשלה יוצאת, "אין מניעה להמשיך בפעילות הרגילה והשוטפת שתבטיח את המשכיות עבודת הרשות המבצעת".
לפי חוות הדעת, "ההחלטה על המינוי התקבלה לפני המועד הקובע. החשש כי ההחלטה נבעה משיקולי בחירות, קהה. במקרים אלה יש לתת משקל רב יותר לצורך בהתנהלות תקינה של חברות ותאגידים ולאפשר את המשך הליכי המינוי".
באוגוסט התפטר ראש הרשות הקודם, אמיר אסרף, לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד. בחודש ספטמבר הזהירה התנועה לאיכות השלטון ממכרז תפור, שמיועד להתאים לאנשים חסרי ניסיון. בית המשפט הורה על הקפאת המכרז - אך בהמשך אישר את פרסומו.
בנוסף, הממשלה אישרה את כהונתו של עוזי יצחקי כחבר במועצת הראשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) והוא צפוי להיבחר לעמוד בראשה במקום יאיר שמיר. יצחקי מכהן כיו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל. בעבר הוא היה חבר בוועדת הבחירות לכנסת, וכיהן במשך ארבע שנים כמנכ"ל משרד התחבורה.