אחד החששות הגדולים של מערכת הבריאות ושל מקבלי ההחלטות בממשלה הוא מפני קריסה של מערכת הבריאות בשל מספר גדול מאוד של חולי קורונה שיהיו זקוקים לטיפול, ובין היתר גם למכונות הנשמה. אך מבדיקת ynet עולה כי נכון לשעות הצהריים (יום א') 456 מ-1,853 המיטות במחלוקות הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ תפוסות. כלומר, התפוסה עומדת על 24.6%, רחוק מאוד מהיכולות המקסימלית של בתי החולים.
לנתוני האשפוז במחלקות הקורונה בבתי החולים - לחצו כאן
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. שיעור התפוסה נמוך
(צילום: AFP)
מהנתונים עולה כי בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפזים 11 חולי קורונה ושיעור התפוסה עומד על 7%. כמה קילומטרים מערבה משם, בבית החולים איכילוב בתל אביב, שיעור התפוסה עומד על 20%. בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה התפוסה עומדת על 13% ואילו במעייני הישועה בבני ברק מאושפזים שני חולי קורונה לצד 49 מיטות ריקות ושיעור התפוסה עומד על 4%.
בירושלים, שם נמצאים כ-14% מכלל החולים הפעילים, המצב מדאיג. שיעור התפוסה בבית החולים הדסה עין כרם עומד על 55%, בשערי צדק הוא 41%, בסנט ג'וזף 85%, באל מקאסד 47% ובאוגוסטה ויקטוריה 67%.
העלייה בתחלואה: דיווח באולפן ynet
(צילום: אבי חי)

3 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
20% תפוסה. מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
בצפון רק בבית החולים זיו בצפת התפוסה גבוהה מ-50%. בבית החולים זיו התפוסה עומדת על 61%, והעמק בעפולה על 30%. בחיפה, ברמב"ם התפוסה עומדת על 25%, בכרמל 24% ובבני ציון 29%. בבית החולים פוריה בטבריה התפוסה היא 16%.
באזור השרון יש פערים גדולים בין בתי החולים. בלניאדו בנתניה התפוסה עומדת על 12%, בהלל יפה בחדרה על 23% ובבית החולים מאיר בכפר סבא על 47%. בדרום, בבית החולים סורוקה בבאר שבע התפוסה עומדת על 28% במחלקות הקורונה ובבית החולים ברזילי באשקלון 22%.
מצבם של רוב החולים המאושפזים בבתי החולים קשה. על פי עדכון משרד הבריאות הערב, 329 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, לעומת 839 לפני חודשיים. מספר החולים שמצבם קשה ירד בהדרגה ובסוף החודש שעבר הוא הגיע ל-277. מאז הוא עלה בשיעור מדאיג של 22%, אך הוא עדיין רחוק מאוד מהמספר שאיתו התמודדה מערכת הבריאות בסוף ספטמבר ובתחילת אוקטובר.
3 צפייה בגלריה
נפתח מתחם ייעודי לנשים ויולדות עם חשד לקורונה
נפתח מתחם ייעודי לנשים ויולדות עם חשד לקורונה
באזור השרון הפערים בין בתי החולים גדולים. הלל יפה
(צילום: דוברות הלל יפה)
על פי תחזית שהוצגה מוקדם יותר לחברי קבינט הקורונה, מספר המאומתים היומי צפוי לעלות באופן מיידי ל-2,600 ביממה ומספר החולים שמצבם קשה יעלה ל-420, זאת אם קצב התחלואה הנוכחי יימשך. בעוד שבעה ימים, מעריכים מחברי הדו"ח שהוצג לשרים, יהיו 3,700 נדבקים חדשים ביום ו-600 חולים שמצבם קשה.
בעוד 14 ימים, כך לפי הערכה, המספר יגיע ל-5,200 מאומתים ול-840 חולים שמצבם קשה. בעוד 21 ימים – אם לא ינקטו צעדים קודם לכן – נגיע ל-7,400 מאומתים ביום ול-1,200 חולים שמצבם קשה. במקרה כזה יידרשו 25 ימים של סגר או 47 ימים של ריסון מהודק בכדי להוריד את התחלואה ל-1,000 מאובחנים חדשים ביום.
מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן למדע, פרופ' ערן סגל, אמר באולפן ynet כי "אנחנו בהחלט רואים עלייה משמעותית ושינוי מגמה ממצב שבו עיקר ההתפרצות הייתה בחברה הערבית למצב בו התחלואה זולגת למגזר הכללי". הוא תהה מדוע ישראל לא מגדילה באופן משמעותי את מספר הבדיקות ליום. "בכל העולם זה חוסך יותר כסף כי זה מאפשר לפתוח יותר את הכלכלה, יש הצלחות מאוד גדולות של מבצעי בדיקות המוניות וזה פשוט לא קורה בישראל כרגע. צריך להגיע ל-500 אלף בדיקות ביום".