המשטרה פתחה היום (יום א') בבדיקת מותו של משה חרזי (47) שלשום בבית החולים איכילוב שבתל אביב. חרזי נפטר לאחר שצינור ממכונת הנשמה נותק מבלי שאיש מאנשי הצוות ישים לב לכך.
חרזי, עובד אגף התברואה בעיריית תל אביב, הותיר אחריו אישה וחמישה יתומים. הבכור סיים לאחרונה צבא והקטנה בת שש.
לפני שבועיים נכנסה המשפחה לבידוד אך לאחר שלושה ימים עלה חום גופו של חרזי ל-39 מעלות. המשפחה ביקשה טיפול רפואי אבל בקופת החולים, לטענתם, סירבו לפנותו. רק אחרי שהחל להקיא דרשו בני המשפחה לפנותו למיון ולבסוף פונה בהתערבות הרופא.
לאחר צילום חזה חובר במיון לחמצן ואושפז במחלקת הקורונה בבית החולים. ביום חמישי האחרון חלה הידרדרות במצבו והוא הובהל לטיפול נמרץ.


הבוקר בריאיון לאולפן ynet סיפרה אלמנתו, טלי, על הטרגדיה: "הוא אמר לי שהוא לבד ומפחד. אמרתי לו – 'תבטיח שאתה חוזר הביתה ומגדל איתי את הילדים'".
טלי סיפרה כיצד גילתה על שאירע: "ביום שישי בערב קראו לנו לבוא, אמרו שהמצב שלו מתדרדר. הלכנו לשם, פגשו אותנו שלושה רופאים, אמרו שהיה לו כשל לבבי, משהו שקשור לריאה, כנראה ישב שם איזה קריש דם. עשו לו החייאה והוא לא שרד אותה. חשבתי שהוא מת מקורונה".
על התקלה החמורה שמעו בני המשפחה תחילה מהתקשורת. "רק אחרי הפרסום צלצלה אליי סמנכ"לית בית החולים ואמרה שהיא לרשותי ושהם בוחנים את המקרה, שהוא עבר החייאה ראשונה, השתולל וכנראה ניתק את המכשיר, ובהחייאה השנייה הם לא הצליחו. היא אמרה שזה בחקירה ואחרי השבעה יעדכנו אותנו בממצאים".
2 צפייה בגלריה
בית חולים איכילוב
בית חולים איכילוב
בית החולים איכילוב
(צילום משי בן עמי)
"אני לא יודעת איך ממשיכים מפה", היא הוסיפה, "אבל אני בטח לא רוצה שדבר כזה יקרה לאף משפחה. שאף משפחה לא תגלה את זה דרך כתבה, שלא יצלצלו בדיעבד לספר ולהגיד מה היה ושיגידו להם את האמת ושלא יטייחו. שנעבור את זה. היינו צריכים לבנות את הבית, חיכיתי לבעלי שייצא מזה ונתחיל את החיים שלנו".
מאיכילוב נמסר: "גבר בן 47, חולה קורונה עם מחלות רקע רבות, אושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הידרדר במהלך שעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית וחרף מאמצי הרופאים הוא נפטר כעבור מספר שעות. בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו אולם נוכח ריבוי התראות בו-זמניות בטיפול הנמרץ הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר כמה דקות. אנו חווים עומס כבד שמאתגר את הצוות.
"נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג ותסיק את המסקנות הנדרשות. בית החולים עדכן את המשפחה בפרטי האירוע ומשתתף באבלה הכבד".
עוד אמרו באיכילוב, כי "מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולי הקורונה הקשים ביותר".