התחלואה בקורונה ממשיכה לצנוח, אבל גם אחרי החזרה מחופשת הפסח ימשיכו תלמידים רבים להגיע ללימודים פיזיים בבתי הספר רק בחלק מימי השבוע - ובשאר הימים ילמדו מרחוק באמצעות הזום. יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס סבור כי מדובר בטעות. "הגיע הזמן להחזיר את מיליוני התלמידים לאלתר למערכת החינוך", אמר הבוקר (יום א') ביבס בריאיון לאולפן ynet.
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כיתות א'-ג' ילמדו בכיתות מלאות חמישה ימים בשבוע, כיתות ד' ילמדו בחצאי כיתות חמישה ימים בשבוע וכיתות ה'-י"ב ילמדו בחצאי כיתות לפחות יומיים בשבוע. בגני הילדים ילמדו שישה ימים בשבוע בקבוצות מלאות.
2 צפייה בגלריה
תיכון מקיף א' בבאר שבע
תיכון מקיף א' בבאר שבע
חוזרים ללמוד בבתי הספר רק בחלק מימי השבוע (ארכיון)
(צילום: בראל אפרים)
"מערכת החינוך צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות", אמר ביבס. "לא יכול להיות שכל המשק פתוח בלי קפסולות ובלי שום דבר, ובמשאב החשוב ביותר שלנו עדיין חלק גדול מהתלמידים נמצאים בבית. בסוף, המקום שבו אנחנו יודעים הכי טוב לשמור על הילדים והתלמידים זה בבתי הספר עם מערכת החינוך וכל הצוותים.
"לכן, צריך מחר להחזיר אותם לאלתר תחת למידה אורגנית. לשחרר את מערכת החינוך, להשלים להם בחודשיים וחצי את כל מה שצריך כדי להביא אותם לקראת השנה הבאה כאשר את כל החומר החסר אנחנו משלימים וזה המקום הבטוח והטוב ביותר".
2 צפייה בגלריה
כנס חינוך שנת מבחן
כנס חינוך שנת מבחן
"הגיע הזמן להתחיל שגרה אחרת". ביבס
(צילום: מוטי קמחי)
למה במשרד הבריאות לא קופצים על ההצעה שלכם? "קודם כל אני חושב שכן יש תזוזות. שמעתי את הפרויקטור פרופ' אש שבא ואומר 'רבותיי, צריך לקיים דיון לאלתר', לחשוב איך אנחנו מייצרים בהדרגתיות שחרור מהקפסולות ולחזור ללמידה אורגנית. אני חושב שמוטב שזה ייעשה כבר מחר. לא יכול להיות שבעיר כמו שלי עם מאה אלף תושבים ו-30 אלף תלמידים, יש 10 מאומתים שנדבקו בכלל בבית ו-30 אלף תלמידים שצריכים ללמוד מחצית מהזמן בבית. אין לזה שום היגיון.
"רוב ערי מדינת ישראל הן ירוקות, אין עיר אחת אדומה, ולכן אני חושב שעם מבצע החיסונים המדהים שהיה פה ואין כדוגמתו בכל העולם, הגיע הזמן להתחיל לייצר שגרה אחרת. בראש ובראשונה לשנות את סדר העדיפויות ולעשות את זה מיידית במערכת החינוך. משרד הבריאות צריך להבין שעד היום מערכת החינוך הייתה בן ערובה של המגפה כדי לייצר סגרים. אי אפשר להשאיר הורים בבית אם הילדים נמצאים במערכת החינוך. לכן, הנושא הזה צריך לרדת מסדר היום. להחזיר את המערכת, לתת שגרה לילדים, לשחרר את כולנו מהדבר הזה".
הילדים עדיין לא מחוסנים, אנחנו גם עדים להמון פוסט-קורונה גם בילדים. זה לא צריך לעכב אותנו בפתיחה מלאה של מערכת החינוך? "הילדים בפארקים ביחד, הם משחקים ביחד ואפילו לומדים כבר בזום ביחד. הם מזמינים פיצה הביתה, שמים כולם את הילדים בבית אחד. בואו לא נעבוד על עצמנו, אנחנו עובדים על עצמנו. בואו נייצר לערים הירוקות אפשרות לשגרה ולמידה אורגנית, ונפסיק לספר סיפורים שאנחנו שומרים עליהם כשהם כולם ביחד כל היום".

זה רק נתניהו או לפיד

ביבס, איש הליכוד, התייחס גם למאמצים להרכיב ממשלה חדשה. הוא שלל כל אפשרות שהמנדט יינתן ליו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט. "יש רק שני אנשים שיכולים להרכיב ממשלה: בנימין נתניהו או יאיר לפיד. הסיפורים על כאלה שיש להם חמישה עד שבעה מנדטים זה ראש ממשלה בדיוק לכמה חודשים ואנחנו נלך שוב לבחירות. אם נגזר עלינו בלאו הכי ללכת לבחירות בעוד חצי שנה או שנה, עדיף שיקבעו מראש את היעד, יעבירו תקציב וישחררו את כולנו.
"בגלל החרמות יש ניסיון להגיע לכל מיני חיבורים שאף אחד מהם לא יחזיק מעמד לא בצד ימין ולא בצד שמאל. אם גדעון סער ונפתלי בנט לא יידעו להתפשר או לחילופין לא יהיו מספיק אמיצים ללכת לצד השני ולתמוך ביאיר לפיד, זה לא יקרה. בגוש מרכז-ימין רק נתניהו יכול להרכיב ממשלה ובצד שמאל-מרכז רק לפיד. כל השאר זה ניסיונות לייצר משהו מלאכותי שלא יחזיק מעמד".