1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד אביגדור ליברמן
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד אביגדור ליברמן
ליברמן מציע להשאיר בצד את המחלוקות
(צילום: אבי מועלם, אופיר יצחק , קובי קואנקס)
יו"ר ישראל ביתנו קרא לאיחוד כוחות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל הממוענים למכתבו שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לא ממהרים להצטרף. יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בתגובה ליוזמת אביגדור ליברמן כי "איווט, צו השעה האמיתי הוא לעזור ל-800 אלף המובטלים, לא לארבעה פוליטיקאים. תוכנית כבר יש, אתה מוזמן לעזור. היתר לא מעניין".
ליברמן שלח את המכתב גם ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וכן לגדעון סער, שהקים מפלגה חדשה שאליה הצטרפה אתמול ח"כ יפעת שאשא ביטון כמספר 2. "‏רק לפיד ואנחנו הוכחנו שאפשר לסמוך עלינו ורק אנחנו מסוגלים להחליף את נתניהו", אמר ח"כ אלעזר שטרן ממפלגתו של לפיד ל-103FM.
גדעון סער, המכותב השלישי, מסר הצהרה לתקשורת בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם אך סירב להתייחס ליוזמת ליברמן. "כדי לשמור על הפרנסה של אזרחי ישראל צריך לעבור לבדיקות כלל ארציות כדי שלא נגיע שוב לסגר", אמר סער. "יש עוד תקופה של חצי שנה של קורונה וצריך לשמור על הכלכלה והפרנסה של ישראל".

בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה תקף לפיד את הממשלה ואמר: "לפי כל קנה מידה אי אפשר להיכשל יותר ממה שהממשלה הזאת נכשלה בניהול המשבר. החטא הקדמון הוא איך שהממשלה בנויה והדרך שראש הממשלה הזה מנהל את זה. זה לא ניהול, זו חלטורה וחלטורה גרועה".
לשאלה אם יתמוך במינוי המועמד לתפקיד המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, השיב: "אני צריך עוד לבחון את המינוי הזה, הוא עלה רק אתמול ובטכניקות של החצר של ביבי שהם זורקים מינוי לאוויר שעה אחרי שיפעת שאשא ביטון הודיעה שהיא מצטרפת לגדעון סער כדי להחליף סדר יום. במפלגה שלי יש שני ניצבים בדימוס והם אומרים לי שמדובר באיש מצוין. התייחסו לא יפה למוטי כהן, שכיהן כממלא מקום במשך שנתיים. זה שאין לנו ממשלה שיכולה להתייחס באדיבות למי שהיה ממלא מקום במשך שנתיים, לקרוא לו קודם, לא להפתיע אותו, זה פשוט נורא".