שר החוץ יאיר לפיד חנך בצהריים (יום ג') את שגרירות ישראל באבו דאבי, ופרגן ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שקידם את כינון היחסים בין המדינות. "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו".
"זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. אנחנו עומדים פה היום מפני שבחרנו את השלום על פני המלחמה, את שיתוף הפעולה על פני העוינות, את טובת ילדינו על פני זיכרונות העבר הרעים, את הזכות לקבוע את גורלנו בעצמנו", אמר לפיד. "הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. מכאן, מהמקום הזה, אנחנו יוצאים לדרך".
5 צפייה בגלריה
יקביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי
יקביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי
לפיד חונך את השגרירות הישראלית באבו דאבי
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד באבו דאבי
יאיר לפיד באבו דאבי
(צילום: רויטרס, GPO)
5 צפייה בגלריה
יקביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי
יקביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי
יקביעת מזוזה בשגרירות החדשה
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)

לדברי שר החוץ, שגזר את הסרט בפתח השגרירות יחד עם שרת התרבות האמירתית נורה אל קאעב, "כדי להכיר אחד את השני אנחנו צריכים לכבד וללמוד זה את תרבותו של האחר. אנחנו צריכים לתת לכלכלות שלנו להשתלב ולשגשג. אנחנו צריכים לשמור על דיאלוג פתוח וראש פתוח. ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו. קושי אינו נעלם מעצמו. עוינות אינה נעלמת מעצמה. בני האדם יוצרים אותם, בני אדם יכולים גם לגרום להם להיעלם. להחליף אותם בידידות, ונדיבות וטוב משותף. הרגע הזה אינו רגע של אותיות קטנות, או של הסכמים מסובכים, הוא רגע פשוט. בני אדם מסתכלים זה על זה ואומרים - השלום עדיף. השנאה אינה בלתי-נמנעת".
עוד אמר כי "השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא ניצחונו של כל מה שטוב בנו".

5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בפגישה עם עבדאללה בן זיאד
יאיר לפיד בפגישה עם עבדאללה בן זיאד
לפיד ובן זייד חותמים על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי
(צילום: יובל קרני)
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בפגישה עם עבדאללה בן זיאד
יאיר לפיד בפגישה עם עבדאללה בן זיאד
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)
בהמשך חתם לפיד יחד עם שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זייד על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי במשרד החוץ בדובאי.
המשלחת הישראלית שנחתה באמירויות כוללת את אנשי משרד החוץ ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז, והשר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירתי, אחמד אל סייג, קיבל את פניהם בנמל התעופה שקושט בדגלי ישראל. בשעות הערב ייפגש שר החוץ לפיד עם עמיתו עבדאללה בן זייד ויחתום על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות.
איתן נאה, ראש הנציגות הישראלית באבו דאבי, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "זה אירוע היסטורי, ביקור ראשון של שר החוץ באיחוד האמירויות. מקנים כאן חשיבות רבה מאוד לביקור. היחסים בין המדינות דוהרים קדימה, הספקנו כאן לא מעט בשמונת החודשים האחרונים, היחסים חמים מאוד ומתקדמים בקצב מהיר מאוד".

מאז כינון היחסים עם המדינות במפרץ אף גורם ישראלי לא ביקר בה באופן רשמי וגלוי. אחרי המשבר הדיפלומטי עם ירדן שגרם לביטול הביקור הראשון של נתניהו באמירויות לפני שלושה חודשים, ראש הממשלה לשעבר סיכל את הנסיעה המתוכננת של שר החוץ הקודם גבי אשכנזי כדי שלא יהיה הראשון במדינה. גם אז תכנן שר החוץ לחתום על ארבעה הסכמים שונים, לחנוך את השגרירות הישראלית באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.
אשכנזי לא היה השר הראשון שנסיעתו לאמירויות סוכלה בהנחיית לשכתו של נתניהו. גם אופיר אקוניס, עמיר פרץ ובני גנץ היו אמורים להגיע לביקור רשמי ונאלצו לבטל את הגעתם.