תשעה חודשים לאחר חתימת "הסכמי אברהם" בין ישראל לאיחוד האמירויות יחנוך בצהריים (יום ג') שר החוץ יאיר לפיד את שגרירות ישראל באבו דאבי. משלחת בראשותו נחתה הבוקר לביקור היסטורי רשמי ראשון מסוגו, ובנמל התעופה באבו דאבי קיבלו את פניו של לפיד עם דגלי ישראל.
המשלחת הכוללת את אנשי משרד החוץ ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז תנחת לקראת הצהריים באבו דאבי ותתקבל שם בטקס קבלת פנים. השר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירתי אחמד אל סייג יקבל את פניו של לפיד.
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נחת באבו דאבי
יאיר לפיד נחת באבו דאבי
לפיד עם נחיתתו באבו דאבי
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נחת באבו דאבי
יאיר לפיד נחת באבו דאבי
בפגישה באבו דאבי
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בדרכו לאיחוד האמירויות
יאיר לפיד בדרכו לאיחוד האמירויות
יאיר לפיד בדרכו לאיחוד האמירויות
(מתוך הטוויטר של יאיר לפיד)
בצהריים ייערך הטקס הרשמי של חנוכת השגרירות באבו דאבי בהשתתפות לפיד ושרת התרבות של האמירויות נורא אל קאעבי. בתחילת הטקס יקבע הרב של חב"ד מזוזה ובהמשך צפויות הצהרות רשמיות של שני השרים. בשעות הערב ייפגש שר החוץ לפיד עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זייד. בהמשך צפוי להיחתם הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות.
4 צפייה בגלריה
ביקור שליח ynet באבו דאבי
ביקור שליח ynet באבו דאבי
אבו דאבי
(צילום: איתמר אייכנר)

איתן נאה, ראש הנציגות הישראלית באבו דאבי, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "זה אירוע היסטורי, ביקור ראשון של שר החוץ באיחוד האמירויות. מקנים כאן חשיבות רבה מאוד לביקור. היחסים בין המדינות דוהרים קדימה, הספקנו כאן לא מעט בשמונת החודשים האחרונים, היחסים חמים מאוד ומתקדמים בקצב מהיר מאוד".
מאז כינון היחסים עם המדינות במפרץ אף גורם ישראלי לא ביקר בה באופן רשמי וגלוי. אחרי המשבר הדיפלומטי עם ירדן שגרם לביטול הביקור הראשון של נתניהו באמירויות לפני שלושה חודשים, ראש הממשלה לשעבר סיכל את הנסיעה המתוכננת של שר החוץ הקודם גבי אשכנזי כדי שלא יהיה הראשון במדינה. גם אז תכנן שר החוץ לחתום על ארבעה הסכמים שונים, לחנוך את השגרירות הישראלית באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.
אשכנזי לא היה השר הראשון שנסיעתו לאמירויות סוכלה בהנחיית לשכתו של נתניהו. גם אופיר אקוניס, עמיר פרץ ובני גנץ היו אמורים להגיע לביקור רשמי ונאלצו לבטל את הגעתם.
מחר תיסע המשלחת הישראלית לדובאי כדי לחנוך את הקונסוליה הישראלית בעיר בהשתתפות השר לענייני סחר חוץ טאני אחמד אל זאוידי. לפיד יבקר גם במתחם תערוכת האקספו המפורסמת שתיפתח השנה בדובאי במהלך אוקטובר. ישראל הקימה בתערוכה דוכן ישראלי עוד לפני ששתי המדינות כוננו ביניהן יחסים דיפלומטיים. המשלחת הישראלית תחזור לישראל מחר בלילה.
הלילה העלתה ארה"ב את דרגת אזהרת המסע שלה לאיחוד האמירויות לדרגה ארבע - שקוראת לא לנסוע למדינה, לנוכח התפשטות הקורונה בשטחה. בהצהרה מטעם מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי בארה"ב ממליצים להימנע מטיסות גם למוזמביק, אוגנדה, זמביה וליבריה מחשש להדבקה בקורונה. לפני כעשרה ימים הוסיף משרד הבריאות את איחוד האמירויות לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, בשל העלייה בתחלואת הקורונה.
בהכנת הכתבה השתתף אטילה שומפלבי
פורסם לראשונה: 07:02, 29.06.21