עיריית אמסטרדם מקדמת תוכנית שמטרתה לאסור על אזרחים זרים להיכנס לקופי שופס כדי לקנות קנאביס – אחת האטרקציות התיירותיות הגדולות ביותר של העיר. ראש העיר, פמקה הלסמה, מקדמת את המהלך בעידודם של המשטרה וגורמים משפטיים, ולפי ההצעה רק לאזרחים הולנדים יותר להיכנס ל-166 הקופי שופס מוכרי המריחואנה בעיר. אם המהלך יאושר, הוא צפוי להיכנס לתוקף במהלך שנת 2022.
3 צפייה בגלריה
מסעדות בתי קפה אמסטרדם הולנד
מסעדות בתי קפה אמסטרדם הולנד
בכניסה לקופי שופ באמסטרדם. יותר מדי תיירים
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
הולנד אמסטרדם תעלה תעלות
הולנד אמסטרדם תעלה תעלות
בעיר התעלות. 58% באים "קודם כול בשביל קנאביס"
(צילום: shutterstock)
מטרת הצעד היא להילחם בפשע המאורגן, שגורמים משפטיים מצביעים על מעורבות מדאיגה שלו ברשתות האספקה של הסמים, ולצמצם את תיירות הסמים שפרחה באמסטרדם בעשורים האחרונים, תיירות שמערבת גם שימוש בסמים קשים.
הלסמה הסבירה כי לפי מחקר של ממשלת הולנד, 58% מהתיירים המגיעים להולנד באים בראש ובראשונה כדי לצרוך קנאביס. "אמסטרדם היא עיר בינלאומית ואנחנו רוצים למשוך תיירים – אבל בגלל העושר, היופי והמוסדות התרבותיים שלה", אמרה.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה הולנד אמסטרדם תור לקנות מריחואנה
נגיף קורונה הולנד אמסטרדם תור לקנות מריחואנה
בתור למריחואנה לפני הכניסה לתוקף של סגר הקורונה הראשונה, בשנה שעברה באמסטרדם
(צילום: AP)
כשליש מהקופי שופס בהולנד נמצאים באמסטרדם. בעשור האחרון ההגבלות על צריכת סמים קלים שם כבר הוקשחו מעט, וב-2012 הוצגה תוכנית של הממשלה שבמסגרתה אמורה הייתה להיאסר מכירת סמים לזרים בהולנד ככלל, גם באמסטרדם, אבל בסופו של דבר היא לא יצאה לפועל בעיר.
בשנים האחרונות מתמודדות הולנד עם זרם תיירים גדול באופן יוצא דופן, שעורר תלונות מצד תושבים על רעש וצפיפות. בעיר מבקרים כ-20 מיליון תיירים בשנה, רבים מהם צעירים בעלי תקציב נמוך, והעירייה נוקטת כעת צעדים כדי להפחית את המפגעים האלה, בין השאר על-ידי הטלת הגבלות על דירות Airbnb.