במהלך העימותים בין שוטרים לתושבים חרדים בירושלים, שוטר יס"מ תועד היום (ראשון) דוחף ילד שרכב על קורקינט בשכונת גאולה ומפיל אותו על המדרכה. בזמן שדחף אותו הוא צעק עליו "לך אחורה". מוקדם יותר תועד שוטר יס"מ משליך דלי על נער בן 13 בביתר עילית.
העימותים בירושלים התפתחו כששוטרים הגיעו לאכוף את הגבלות הקורונה בשכונות החרדיות בבירה, בעקבות דיווחים על הפרת התקנות והתקהלויות. בעימותים השתתפו ילדים רבים. כמה מהם דחפו פחי אשפה לכביש ואף הציתו אותם. ברחוב הנביאים הם חסמו את דרכם של אוטובוסים.
1 צפייה בגלריה
שוטר יס״מ דחף ילד במהלך העימותים בירושלים
שוטר יס״מ דחף ילד במהלך העימותים בירושלים
מתוך התיעוד: הילד נדחף על הקרקע
(צילום: י. קינג)
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בתיעוד חלקי במיוחד שאינו מציג את ההתרחשות המלאה ובכל מקרה הוא ייבדק על ידי הגורמים המוסמכים לכך. כוח משטרה הוזעק למקום בעקבות דיווח על שריפות פחים וחסימות שבוצעו על ידיי עשרות פורעי חוק. עם הגעת השוטרים, עשרות מתקהלים החלו להתגודד סביב השוטרים ובתוך זמן קצר אף ליידות אבנים, בקבוקי זכוכית ושקיות מים ושתן לעברם.
"השוטרים הדפו והרחיקו את ההמון, ובהמשך ילדים ניסו לחסום את הכבאית ולהפריע בעבודתה, בהם גם הילד המופיע בסרטון שנהדף על ידי השוטר לאחר שקודם לכן הורחק שוב ושוב מהמקום וניסה לחסום רכבים עם חבריו.לאחר פינוי הציר, הכבאית כיבתה את האש, כשלכל אורך פעולת הכיבוי המשיכו להיזרק לעברם אבנים שחלקן אף פגעו בשוטרים ואף הובילו לפציעתו של אחד מהם.
בתוך כך, הנער מביתר עילית הציג את גרסתו לתקרית מוקדם יותר שבה שוטר יס"מ השליך עליו דלי. "הייתה הפגנה, והיו שוטרים שניסו להרגיע. ואז הביאו יס"מניקים והם התחילו להרביץ", סיפר לעורך דינו, איתמר בן גביר.



"הם תפסו שם איזה מישהו ושמו לו אזיקים, אפילו שהוא לא עשה כלום, הוא עמד שם בצד. ואז אני רציתי ללוות אותו, לראות לאן הם לוקחים אותו. ואז השוטר תפס דלי וזרק לי על הראש ובא חנק אותי. נתן לי אגרוף בראש. הכניס אותי לניידת עם מכה חזקה ופשוט לקחו אותי לתחנה כשאני בטראומה".
במשטרה אמרו כי הנער השליך לפני כן בלוק על ניידת משטרה. הוא נעצר לחקירה בתחנת משטרה ובהמשך שוחרר. בעקבות פרסום התיעוד מסרה המשטרה כי "התנהלות השוטר במקום נוגדת את ערכי הארגון" וציינה כי הנושא יועבר לבדיקת מח"ש "בהקדם".
עו"ד איתמר בן גביר אמר: "מה שנעשה כאן זה כמיטב המסורת של מיטב השוטרים, שכאשר הם נתפסים פועלים באלימות פתאום הם ממציאים המצאות. הילד לא זרק אבנים, לא הרים אבן, לא נגע באבן. אבל יש כאן דבר שכולנו ראינו וזה הדבר החמור - שוטר במדינת ישראל שמרביץ לילד, שזורק פח על ילד, שרודף אחרי ילד, שחונק אותו. ככה לא מתנהג שוטר במשטרת ישראל. אנחנו דורשים ממח"ש, לפעול עוד הלילה, לדרוש להשעות את השוטר".