Newsmax, ערוץ חדשות בכבלים, היה זניח ביותר עד הבחירות לנשיאות ארה"ב. מאז הבחירות תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ, שמאוכזבים מהסיקור ב"פוקס ניוז", מצביעים בשלט ובוחרים ב-Newsmax. גרנט סטינשפילד, אחד המגישים ברשת, מתמלא גאווה. "הם לא יודעים מה לעשות איתנו", אמר בשידור השבוע. "אנחנו ב-Newsmax מנצחים אותם עם טקטיקה שהם אף פעם לא ניסו: קוראים לה האמת, האמת המוחלטת, וברגע שאתה טועם ממנה אתה אף פעם לא תוכל לסבור שקרים".
בכל מה שקשור ל-Newsmax ההפך הוא הנכון. ערוץ הטלוויזיה של אתר החדשות השמרני מצהיר ללא כל ביסוס שג'ו ביידן אינו הנשיא הלגיטימי בגלל "הונאה" שהייתה בבחירות – שלה לא הוצגו הוכחות. הצופים של Newsmax ניזונים מתיאוריות קונספירציות שאולי משככות את כאב ההפסד בבחירות - אך במקרה הטוב מסלפות את האמת ובמקרה הרע מסכנות את הדמוקרטיה.
4 צפייה בגלריה
ערוץ חדשות ניוזמקס Newsmax
ערוץ חדשות ניוזמקס Newsmax
מנכ"ל Newsmax כריס רודי
(צילום: AP)
ובכל זאת Newsmax מתחזקת, ואף עשויה להפוך לאיום השמרני הראשון על ערוץ "פוקס ניוז", שנהנה בשני העשורים האחרונים מדומיננטיות ברורה בקרב הצופים השמרנים והרפובליקנים. "אנחנו ממש מאגפים את 'פוקס' מימין", אומר כריס רודי, מייסד Newsmax וחבר של טראמפ. "אף פעם לא היה להם דבר כזה". ב"פוקס ניוז" לא נרתעים ואומרים שהם "אוהבים תחרות".
מחודש יולי ועד השבוע שקדם לבחירות, מספר הצופים הממוצע של Newsmax בין 19:00 ל-22:00 עמד על 58,000 בלבד. בשבוע שאחרי הבחירות המספרים זינקו דרמטית והגיעו ל-568,000. מספר הצופים בשעות היום זינק מ-46,000 ל-450,000. מספר הצופים של "פוקס ניוז" עדיין גדול בהרבה ועמד על 3.6 מיליון בממוצע בימים שאחרי הבחירות.
במובנים מסוימים הזינוק במספר הצופים של Newsmax נובע מתסכול של צופי "פוקס ניוז" שהחליטו לנטוש את הרשת. לאורך השנים יש ב"פוקס ניוז" מעין "משבר זהות", שעוסק במתח מול הסיקור החדשותי לפרשנויות והדעות השמרניות. בעיני רבים המתיחות הזאת הגיעה לשיא סביב תוצאות הבחירות האחרונות.
4 צפייה בגלריה
ערוץ חדשות ניוזמקס Newsmax
ערוץ חדשות ניוזמקס Newsmax
בין המגישים בערוץ: שון ספייסר, לשעבר דובר הבית הלבן
(צילום: AP)
רודי מחזר אחרי התומכים של טראמפ שכעסו על "פוקס ניוז" בעקבות החלטת הרשת להכריז על ניצחון של ג'ו ביידן באריזונה – לפני כל רשת חדשות אחרת. ההכרזה התבררה כנכונה, אך עבור תומכיו של הנשיא זה היה הקש ששבר את גב הגמל. מהרשת המועדפת על הנשיא הם ציפו ליותר "נאמנות". טראמפ, שביקר את "פוקס" לאורך הקמפיין, צייץ בטוויטר שתומכיו צריכים לצפות ב-Newsmax או בערוץ שמרני אחר וזניח אף יותר - One America News.
"יש חלק גדול במדינה הזאת שרוצה שיהיה לו קול", אומר מייקל קלמנט, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל Newsmax ובעבר שימש בתפקיד בכיר ב"פוקס ניוז". הוא אומר שאותם אנשים שהביאו להקמתה של "פוקס ניוז", "שהתבררה כחזקה מאוד, רוצים עכשיו יותר מתמיד שקולם יישמע" - ושההשפעה שלהם תהיה זהה לזו של הדמוקרטים.
4 צפייה בגלריה
ערוץ חדשות ניוזמקס Newsmax
ערוץ חדשות ניוזמקס Newsmax
טראמפ קרא לתומכיו לצפות ב-Newsmax, ומספר הצופים זינק
(צילום: AP)
בניגוד ל"פוקס ניוז" ערוץ הטלוויזיה של Newsmax מסתמך כמעט לחלוטין על אתר החדשות שלו. רוב כתבי הערוץ עובדים באתר, שהיום העניק במה לציוצים השקריים של הנשיא שטוען שניצח בבחירות, ולהתנגדות של דוברת הבית הלבן להגבלת התקהלויות בחג ההודיה. גם בשידורי הערוץ קשה למצוא אובייקטיביות.
"דונלד טראמפ הוא האיש החזק ביותר בעולם", מכריז גרג קלי, מכוכבי רשת Newsmax. "לא בגלל שהוא הנשיא, אלא בגלל שהוא אהוב על ידי כל כך הרבה אנשים". כשמנחה ב-Newsmax "מועד בלשונו" ושואל את פיטר נבארו, אחד מיועציו של טראמפ, על ג'ו ביידן היועץ משיב לו מיד: "למיטב הבנתי הנשיא טראמפ בדרך לכהונה שנייה".
Newsmax לא הכריזה על ביידן כנשיא הנבחר, בניגוד לרשתות הטלוויזיה הגדולות – כולל "פוקס ניוז". המגישים והפרשנים שלה מקדישים זמן רב בשידור לתיאוריות – הבלתי מבוססות – על זיופים והונאה. למרות שרודי מודה שלטראמפ יש סיכוי קלוש לזכות בכהונה נוספת הוא מאמין שמי שצריכות להכריז על המנצח הן מדינות ארה"ב – ולא רשתות הטלוויזיה.

4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ. הרומן עם "פוקס ניוז" נגמר?
דונלד טראמפ. הרומן עם "פוקס ניוז" נגמר?
דונלד טראמפ. הרומן עם "פוקס ניוז" נגמר?
(צילום: EPA)
אז אם הסיכויים של טראמפ להישאר בבית הלבן כל כך קטנים, מדוע הדיון עליהם שולט בסדר היום של Newsmax? רודי מסביר: "אני חושב שאנשים שלא בעד טראמפ או לא אוהבים אותו חושבים שאנחנו צריכים 'להעביר את זה', או שנמאס להם מזה. אבל השמרנים די חרדים כשהם שומעים על ההתפתחויות".
העיתון וול סטריט ג'ורנל דיווח בשבוע שעבר שמקורביו של טראמפ דנו באפשרות לרכוש את Newsmax ולהשקיע בו. רודי אמר שהוא לא מעוניין למכור את הערוץ, אך מוכן להקשיב להצעות של משקיעים פוטנציאליים. בינתיים בתקשורת השמרנית תוהים מה יעשה הנשיא היוצא ביום שיעזוב את הבית הלבן – ואם יחליט להצטרף לכלי תקשורת כלשהו. רודי אומר שהוא בספק אם טראמפ ירצה להקים חברת תקשורת משלו, מכיוון שהדבר ימנע ממנו להופיע בערוצים אחרים. הוא לא חושב שטראמפ יהיה מעוניין בתוכנית יומית, אולי שבועית. במקרה כזה Newsmax תשמח להעניק לו אחת כזאת.