2 צפייה בגלריה
אבי הר-אבן
אבי הר-אבן
אבי הר אבן
(צילום: עמית שעל)
אבי הר אבן (84), לשעבר ראש סוכנות החלל הישראלית וזוכה פרס ביטחון ישראל, מורדם ומונשם בבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא נפגע קשה משאיפת עשן אחרי שפורעים ערבים הציתו את מלון אפנדי שבו שהה בעיר עכו. רעייתו, ששהתה עמו במלון, לא נפגעה.
את הקריירה הביטחונית שלו החל הר אבן בצה"ל, במערך ההגנה האווירית בשנות ה-60. בהמשך שימש גם כראש מחלקת מחקר ופיתוח במטכ"ל וכראש אגף אמצעים מיוחדים במשרד הביטחון. לאחר שהשתחרר בדרגת אל"מ מילא שורת תפקידים בתעשייה האווירית, וניהל את פיתוח משגר הלוויינים שביט.
2 צפייה בגלריה
שריפה במסעדת "אורי בורי" שבעכו
שריפה במסעדת "אורי בורי" שבעכו
השריפה במסעדת אורי בורי שלצדה מלון האפנדי
במשך תשע שנים, מ-1995 ועד 2004, שימש כמנכ"ל סוכנות החלל הישראלית והרחיב את קשריה הבינלאומיים, בראש ובראשונה עם נאס"א. בתקופה שבה כיהן נבחר אילן רמון להיות האסטרונאוט הישראלי הראשון, ושוגר במעבורת קולומביה לטיסה שממנה לא שב. כמו כן שוגרו לחלל ניסויים ישראליים, ותעשיית החלל המקומית הקטנה קיבלה דחיפה משמעותית.
גם בנו, יואב (55), הגיע לתפקיד המנכ"ל ברפאל אחרי שירות ארוך ומוצלח בצה"ל, אותו סיים כראש אגף מבצעים במטכ"ל. בין היתר שימש כראש האגף בעת מבצעי עמוד ענן וצוק איתן ברצועה, שבמהלכם התבססה כיפת ברזל כתשובה המרכזית של ישראל נגד מתקפות הרקטות.

מאיר דודסון, בעל מלון עכותיקה בעיר העתיקה של עכו שגם הוא הוצת, התעורר אתמול לבוקר שחור. יממה לאחר התחלת המהומות והשריפות בעיר, הוא גילה שהמתפרעים לא פסחו גם על המלון שלו. "שרפו הכול. כל מה שלא שרפו אתמול שרפו היום. כל יהודי שיש לו יחידת אירוח הם שרפו אותה", סיפר ל-ynet לאחר שפונה ליישוב הסמוך שבי ציון, משם הוא מנסה לאמוד את נזקיו.
הוא הוסיף: "אני בהלם, אני בוכה וכאוב. אני מצטער לראות את כל זה. אנשים השקיעו כאן את כל כספם ומרצם כדי לבנות דברים יפים שאנשים מכל העולם באים לראות וליהנות מהם. לא ציפיתי שדבר כזה יכול לקרות כאן אבל אני יכול להבין למה זה קרה - אין פה חוק".