היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב לדבריו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שאמר הבוקר (רביעי) כי עליו להתפטר, ומסר: "איומים למיניהם לא ירתיעו את היועץ המשפטי לממשלה מלבצע מלאכתו. היועץ המשפטי לממשלה פעל לאורך כל תפקידו וימשיך לפעול ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין".
זוהר, נזכיר, טען שמנדלבליט חייב להתפטר מתפקידו ולבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה - או שיתפרסמו הקלטות נוספות שקשורות אליו, בנוסף לאלה ששודרו אתמול. "זה לא איום, זאת הבטחה", אמר זוהר בראיון לרדיו, שבהמשך הביע חרטה על דבריו וטען כי נאמרו על דעתו וללא כוונה לאיים: "הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי".
1 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט מיקי זוהר
אביחי מנדלבליט מיקי זוהר
אביחי מנדלבליט ומיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מנדלבליט הוסיף בתגובתו כי "הטענה כאילו נסחט או הושפע בהחלטותיו כתובע הכללי של מדינת ישראל משיקולים זרים כאלה ואחרים - היא מופרכת ומגוחכת, וממילא החלטות אלה, שהתקבלו לאחר הליך מקצועי וסדור בהשתתפות גורמים רבים, עומדות כעת למבחן שיפוטי, שהוא המבחן הקובע.
"כפי שהובהר אמש, אין שום זיקה או קשר בין הדברים שנאמרו בכעס בשיחה סגורה בין חברים לפני שנים, בתקופה שבה חש ד"ר מנדלבליט פגוע מן ההתנהלות כלפיו, לבין התיקים הנוגעים לרה"מ ואחרים. כל ניסיון להלך אימים באמצעות איום על חשיפת חומרים מכפישים וכיוצא באלה - נדון לכישלון. מטבע הדברים, היועמ"ש לממשלה לא יהיה מעורב בטיפול בתלונה שהוגשה בגין התבטאותו של ח"כ זוהר. פניות שהתקבלו בעניין זה הועברו לטיפולה של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו״ד נורית ליטמן, אשר תבחן את הדברים עם אגף החקירות והמודיעין במשטרה כמקובל".
ההקלטות שפורסמו אתמול כללו תיעוד שיחות מ-2016 בין מנדלבליט לבין יו"ר לשכת עורכי הדין דאז, אפי נוה. היועמ"ש התבטא בהן במילים קשות נגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, בטענה שהוא מעכב את קביעת עילת הסגירה של חקירת מנדלבליט בפרשת הרפז. בין השאר אמר: "המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי. פועל נגדי באופן פסול ממניעים זרים".
בתגובה לפרסום מסר מנדלבליט כי הוא "מצר על פרסום חילופי דברים, קצתם בלשון משוחררת ובלתי-ראויה בעידנא דריתחא, מתוך שיחה פרטית בין חברים קרובים, לפני כחמש שנים. אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירה ולא כלום. ההחלטות התקבלו בהליך סדור ומקצועי, אך ורק על פי חומר הראיות והדין החל עליהן".