3 צפייה בגלריה
שמרית פרקול פינקל שנהרגה בתאונת דרכים בתל אביב
שמרית פרקול פינקל שנהרגה בתאונת דרכים בתל אביב
שמרית פרקול פינקל שנהרגה בתאונת דרכים בתל אביב
ההרוגה בתאונת הדרכים אתמול (ראשון) בין קורקינט חשמלי למשאית ברחוב המסגר בתל אביב היא היזמית והביולוגית הימית ד"ר שמרית פרקול-פינקל, בת 45. היא הותירה אחריה בן זוג ושלוש בנות.
אתמול בשעות הצהריים יצאה ד"ר פרקול-פינקל ממשרדי חברת הסטראט-אפ שייסדה Econcrete, סמוך לרחוב המסגר, אז התרחשה התאונה הקטלנית. נהג המשאית הפוגעת, תושב טירה, נחקר לאחר התאונה.
פרקול-פינקל, תושבת תל אביב, הייתה מדענית ואקולוגית ימית פורצת דרך ופרסומיה הובילו לתובנות חדשות ביחס לשוניות מלאכותיות, גידול אלמוגים על מצעים מלאכותיים, פיתוח חומרי בניה ידידותיים לסביבה והקשרים שבין האדם לים.
בשנת 2012 ייסדה את חברת הסטארט-אפ Econcrete הישראלית, העוסקת בשיקום חופי הים על ידי ייצור בטון ידידותי לבנייה ימית, המכיל תערובת חומרים המעודדים התיישבות של בעלי חיים ימיים המסייעים בטיהור המים - ובכך מעודדים השבה של הסביבה האקולוגית מאזורים בנויים שבהם אבדה הסביבה הזו.
3 צפייה בגלריה
שמרית פרקול פינקל שנהרגה בתאונת דרכים בתל אביב
שמרית פרקול פינקל שנהרגה בתאונת דרכים בתל אביב
ד"ר פרקול-פינקל, שנהרגה בתאונה
3 צפייה בגלריה
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב
(צילום: יעקב רפאלי, תיעוד מבצעי מד"א)
בשנת 2019 זכתה פרקול-פינקל בפרסים באירוע PITCH TO RICH במסגרת כנס החדשנות של כלכליסט ווירג'ין ביפו, ובאירוע החדשנות של האיחוד האירופי לנשים שהתקיים בפריז.
מחברת Econcrete נמסר כי "אנו מודיעים על מותה של שמרית פרקול-פינקל, מייסדתנו, המנכ"לית וחברנו היקרה. אתמול אחר הצהריים שמרית הייתה מעורבת בתאונת דרכים ולא שרדה. שמרית הייתה אם לשלוש, רעיה, אחות, מדענית מוכשרת ויזמית מבריקה. היא עוררה השראה לכולנו באהבתה לאוקיינוס ובחזונה להצלתו. משימתה נמשכת, אבל היום אנחנו מתאבלים".
גם המשרד להגנת הסביבה פרסם הודעה בעקבות מותר של ד"ר פרקול-פינקל, וכינה אותה "חברה, יזמית ושותפה לדרך". האקולוג הימי של היחידה הימית במשרד להגנת הסביבה, ד"ר דרור צוראל כתב: "למזלי, יצא לי להכיר את שמרית כבר באוניברסיטה, שם עשינו את הדוקטורט באותה מעבדה, ולעבוד איתה במגוון פרויקטים שבעם ייעצה למשרד להגנת הסביבה".
האקולוג הימי של היחידה הימית במשרד להגנת הסביבה: "שמרית זכתה בשלל פרסים על יזמות סביבתית מגופים בין-לאומיים והייתה השראה לביולוגים ימיים רבים"
"הדוקטורט של שמרית הוביל לפתיחתה של חברת בטון אקולוגי בשם ECOncrete. החברה בונה הגנות ימיות מבטון שמעודד התיישבות של בעלי חיים ומנצל תשתיות ימיות. שמרית זכתה בשלל פרסים על יזמות סביבתית מגופים בין-לאומיים והייתה השראה לביולוגים ימיים רבים", הוסיף.
עוד כתב צוראל ש"עולם הסביבה איבד גיבורה, יזמית פורצת דרך וקול חזק למען השמירה על הסביבה הימית. אני איבדתי חברה ושותפה לדרך. אירוע הזפת שעליו שוחחתי איתה רק בשבוע שעבר, יחלוף. ואולם מבחינתי, אתמול אירע בתל אביב אסון אקולוגי שלא יחלוף. יהי זכרה ברוך".
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן בשעה 16:02. צוותי כיבוי חילצו את פרנקול-פינקל שנלכדה מתחת למשאית, וחובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א סיפרו כי היא הייתה ללא סימני חיים.
לדברי שני החובשים, עידו שיף וערן נדלר, "ראינו את רוכבת הקורקינט לכודה מתחת לחלקה האחורי של המשאית. תוך כדי פעולות החילוץ של הכיבוי, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".