2 צפייה בגלריה
מצפה כרמים
מצפה כרמים
היישוב מצפה כרמים
(צילום: רויטרס)
אחרי למעלה מחצי שנה שראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלתת את אישורו לקידום יחידות דיור ביהודה ושומרון, נקבע היום (ראשון) מועד לכינוס ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי.
בוועדה צפויות להיות מקודמות בין 5,00-4,000 יחידות דיור בכל רחבי יו"ש שנמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים. מאות בתים צפויים לקבל את האישור הסופי לבנייה.
האישור של נתניהו ניתן אחרי לחץ כבד שהפעילו המתנחלים בשבועות האחרונים, בהם ראשי מועצת יש"ע, שטענו כי נתניהו מבצע בפועל הקפאה בשטח. לפני כמה שבועות אף יצאו ביש"ע בקמפיין נגד נתניהו.
2 צפייה בגלריה
רה"מ בנימין נתניהו מתייחס להחלטה האמריקנית בנושא ההתנחלויות
רה"מ בנימין נתניהו מתייחס להחלטה האמריקנית בנושא ההתנחלויות
נתניהו במפגש עם ראשי רשויות ביו"ש
(צילום: נועם מושקוביץ)
במהלך הימים האחרונים נפגשו נציגי המתנחלים עם נציגים שונים בממשלה ודרשו לקדם את אישורן של יחידות הדיור, בעיקר לאחר שנודע להם כי חלום החלת הריבונות ירד כרגע מהפרק כחלק מעסקת השלום עם איחוד האמירויות, וגם בעקבות פסיקת בג"ץ לפינוי היישוב מצפה כרמים.
בין היתר יאושרו יחידות דיור ביישובים עלי, נוקדים, מעלה מכמש, פדואל, יקיר, ברקן, בבקעת הירדן ועוד. ערן דגני, יו"ר הישוב כפר אלדד שבגוש עציון, בו צפויים לאשר בניית 205 יחידות חדשות, אמר כי "חיכינו זמן רב לקיום דיון הוועדה, שכן כל יחידה חדשה שמאושרת אצלנו זו סיבה לחגיגה".
לדבריו, "מדובר בבשורה מרעננת ומשמחת לתושבי יהודה שומרון ולענף הבנייה בארץ בכלל, לאור העובדה שייפתחו עתודות בניה נוספות, אפשרויות עבודה לישראלים ולפלסטינים רבים, וכן אפשרויות מגורים חדשות ואטרקטיביות למשפחות רבות".
בשלום עכשיו מנגד, זעמו על ההחלטה: "בזמן שאזרחי ישראל נאנקים תחת הסגר והמצוקה הכלכלית, נתניהו מקדם בנייה בהתנחלויות מבודדות שישראל תצטרך לפנות. מצער שבמקום לנצל את ההסכמים עם מדינות המפרץ ולקדם את השלום עם הפלסטינים, סדרי עדיפויות מעוותים וריצוי מיעוט קטן וקיצוני מובילים לאישור בנייה מזיקה ומיותרת שתרחיק אותנו מהסיכוי לשלום. אנו קוראים לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, להטיל וטו על התכניות האלה".