2 צפייה בגלריה
הפסיכולוג החשוד
הפסיכולוג החשוד
הפסיכולוג החשוד, מרדכי (מוטי) ג'יני
(צילום: אחיה ראב"ד )
מרדכי (מוטי) ג'יני, בן 62 מחיפה, הוא הפסיכולוג שנעצר בחשד שתקף מינית ילדים שבהם טיפל. כך הותר הבוקר (יום חמישי) לפרסום. בית המשפט התיר לפרסם את פרטיו בעקבות בקשה של ynet וכלי תקשורת נוספים. המשטרה מייחסת לו ארבעה מקרים של תקיפה, והוא מכחיש את כולם.
ג'יני הוא פסיכולוג בעל תואר דוקטור, שהתמחה בטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי. הוא מומחה לפסיכולוגיה התפתחותית, עבד במרכז טיפולי מרכזי בחיפה ומחזיק בנוסף בקליניקה פרטית.
הוא חשוד בארבעה מקרי תקיפה מינית: הראשון התרחש בשנת 2018. התיק כבר הועבר לפרקליטות לצורכי הגשת כתב אישום, אולם נסגר מחוסר ראיות. שתי תלונות הוגשו השנה, בחודשים מרץ ומאי, בידי נערים שכיום הם בני 17 ו-18, ותלונה נוספת הוגשה בחודש יוני על-ידי גבר בן 36 מחיפה. לדבריו, הוא הותקף על ידי הפסיכולוג בעת שהיה בן 12. בשבוע שעבר ערכו חוקרי המשטרה עימות בין השניים.

נער על הרצף האוטיסטי התלונן: "עיסה את רגליי ונגע בי בכל מיני מקומות"

לידי ynet הגיע בימים האחרונים מידע על החקירה שנוהלה במשטרת חיפה כבר בשנת 2018, לאחר שנער כבן 17, על הרצף האוטיסטי, התלונן כי ג'יני ביצע בו מעשים מגונים ומעשי סדום, במסווה של עיסוי. הוא טופל אצל הפסיכולוג במשך קרוב לשנתיים.
בני משפחתו העידו כי לדבריו, הפסיכולוג הורה לו לשכב על הרצפה, עיסה את רגליו ובהמשך נגע בו מתחת לבגדיו. בתחילה ביקש הנער להפסיק להגיע למפגשים עמו. הוא סיפר שהפסיכולוג מעסה אותו "בכל מיני מקומות". הוא סיפר על המקרים לאמו, לאחר שצפה בחדשות בכתבה על תקיפה מינית. לדברי המשפחה, מדובר במספר רב של מקרים.
במהלך חקירתו במשטרה בעקבות אותו אירוע, הטיחו בו החוקרים כי עשר שנים קודם לכן יוחסו לו מקרים דומים בשני ילדים, בעת ששהה בלימודי פוסט-דוקטורט בארה"ב. לדברי החוקרים, מדובר במעשים שתוארו באופן דומה לזה שתיאר הנער בארץ. ג'יני הכחיש את הדברים. הוא טען כי ביחס לילד אחד "הדברים הוכחו כלא נכונים", וכי המשפחה השנייה "שמעה על זה ותפסה טרמפ".
התיק הועבר אז לפרקליטות מחוז חיפה אך לא הגיע לשלב של כתב אישום בטענה לחוסר ראיות. כעת נפתחה החקירה בגין תיק זה מחדש.

2 צפייה בגלריה
עו"ד  תמי ושחף אולמן
עו"ד  תמי ושחף אולמן
עו"ד תמי ושחף אולמן

"הוא צריך לשלם מחיר, יהיה תור של מתלוננים"

כפי שצוין, תלונות נוספות שהוגשו נגד הפסיכולוג מייחסות לו עוד מקרים בשני מתלוננים נוספים, מעשים שבוצעו בשנים האחרונות. התלונה האחרונה הוגשה על ידי י', כיום בן 36, שטופל על ידי ג'יני בעקבות פטירתה של אמו בעת שהיה בן 12. הוא סיפר על מעשים מיניים שביצע בו הפסיכולוג. בשבוע שעבר הוא הגיע לבית המשפט השלום בחיפה, בעת שזה דן בבקשה להתיר את פרסום פרטיו של ג'יני, ואמר כי כשיפורסמו הפרטים יגיעו תלונות נוספות, "ויהיה תור של מתלוננים".
י' אמר: "הוא ניצל את מעמד הטיפול ופשוט נגע בי; ביצע בי מעשים מגונים ומעשי סדום. שתקתי במשך שנה ובגיל 13 סיפרתי לאבא שלי. הוא רצה ללכת להרוג אותו. אני זוכר הכול ומספר הכול. הוא צריך לשלם מחיר ואני אהיה הפה של כל מי שלא יכולים או מפחדים לדבר. אמרתי במשטרה שברגע שיוסר צו איסור הפרסום על שמו יהיה פה תור של אנשים שירצו להתלונן. חיכיתי 24 שנים, בטוח יש עוד הרבה קורבנות.
"אסור לו להיות פסיכולוג, אסור לו לטפל בילדים. הוא צריך לשבת מאחורי סורג ובריח. אלך איתו עד הסוף. זו משימת חיי".
ג'יני מיוצג על ידי עורכות הדין תמי ושחף אולמן. השתיים אמרו היום כי החשוד מכחיש את המיוחס לו לאורך כל הדרך: "מדובר בחשדות ערטילאיים, והעובדה היא כי התיקים עד היום נסגרו. נקווה שהפרקליטות תלמד את החומר במהרה ותורה על אי הגשת כתבי אישום".
מהמשטרה נמסר כי "כל תלונה שתתקבל והתקבלה עד כה במשטרה תטופל ומטופלת במקצועיות, יסודיות ורגישות. המשטרה שמה את הטיפול בעבירות מין בסדר עדיפות עליון, וממנה חוקרים-שוטרים ייעודיים לנושא. נמשיך לחקור במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין".