שרת התפוצות עומר ינקלביץ' מכחול לבן יצאה בתחילת השבוע שעבר לביקור בן 10 ימים בארצות הברית, שם נפגשה עם נציגי קהילות יהודיות וישראליות. היא תשוב לארץ מחר (שלישי) בצהריים, ומיד תצביע בבחירות לכנסת. נסיעתה של ינקלביץ', שהחליטה לא להתמודד בבחירות הקרובות, אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו - אבל העלתה תהיות.
גורמים בכירים בממשלה הרימו גבה על העיתוי שבו יצאה ינקלביץ' לארה"ב - ערב הבחירות, כשברור שלא תישאר בתפקיד שרת התפוצות בממשלה הבאה. ביקורת הועלתה גם בשל העובדה שבשנה האחרונה שרים לא טסו לחו"ל, למעט במקרים חריגים, בשל משבר הקורונה. פרט לשר החוץ גבי אשכנזי, הטיסות הכמעט יחידות של שרים היו של אופיר אקוניס (ליוון) ושר יובל שטייניץ (לקפריסין ומצרים).
2 צפייה בגלריה
עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'
יצאה לביקור בן 10 ימים בארה"ב. ינקלביץ'
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת )
מקורבים לשרה דחו את הביקורת ואמרו כי מדובר בנסיעה שנדחתה לפחות שלוש פעמים. "נוצר נתק עם יהדות ארה"ב, גם לאור התבטאויות מאוד קשות כאן בארץ על הרפורמים וקמפיין הכלבים", אמרו גורמים בסביבתה של ינקלביץ'. "ברגע שנפתחו השמיים - אושרה הנסיעה. כמובן שהשרה לא שחקנית במערכת הבחירות, מה שסייע לבצע את הנסיעה. המשרד חייב להמשיך לעבוד".
ינקלביץ' ביקרה בניו יורק, ניו ג'רזי, וושינגטון הבירה, אטלנטה ומיאמי. היא נועדה בין השאר עם אן נויברגר היועצת החרדית של ממשל ביידן, מנכ"ל פדרציית ניו יורק אריק גולדשטיין, שגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן ומנכ"ל ארגון "הלל" אדם לימן. כמו כן, היא פגשה גם את ד"ר מרווין פוייר מאיפא"ק, את נציג קק"ל במיאמי זוהר בלובסקי ואת נציג הקהילה החלבית בניו יורק.
השרה גם השתתפה בארוחת צהריים עם מנהיגים יהודים בוושינגטון ופגשה פוליטיקאים מפרויקט "מנהיגות צעירה", הן מהמפלגה הדמוקרטית והן מהמפלגה הרפובליקנית. היא אף השתתפה בתפילה בבית הכנסת בל הרבור במיאמי, סיירה בבית הספר היהודי דונה קליין בעיר, השתתפה במפגש נשים ופגשה את חבר הקונגרס מפלורידה טד דויטש.
2 צפייה בגלריה
עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'
"הנסיעה נדחתה לפחות שלוש פעמים". שרת התפוצות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ממשרד התפוצות נמסר: "מתוקף תפקידו של משרד התפוצות כאחראי על קשרי מדינת ישראל עם יהדות התפוצות, חלק מכריע של פעילות המשרד מתקיים בחו״ל. כפועל יוצא מכך, נקבעו לשרה מספר נסיעות עבודה שוטפות במהלך השנה החולפת עם גורמים שותפים בפרויקטים, תורמים המעורבים בפעילויות המשרד, ראשי פדרציות וראשי קהילות, זאת כחלק מקידום וביצוע פרויקטים ופעילויות שונות של המשרד מול יהדות התפוצות.
"קידום פעילות המשרד הינו חלק ממדיניות וממחוייבות ארוכי טווח לעתיד העם היהודי, והפעילות אינה נפסקת בעת חילוף שר. כתוצאה מסגירת השמיים עקב מגפת הקורונה, נדחו הנסיעות המתוכננות הללו מספר פעמים, ועם פתיחת השמיים יצאה הנסיעה לפועל. לשרה מתלווים שני יועצים כמקובל בנסיעות מסוג זה; השרה תשוב לישראל כדי להצביע".