דיווחים על הרוגים בתקיפה ישראלית בסוריה: סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי "ישראל תקפה בית ספר באזור קוניטרה הסמוך לרמת הגולן" - אבל היעד שהותקף היה ככל הנראה תשתית פרו-איראנית שנמצאת באזור ופועלת בחסות צבא סוריה.
2 צפייה בגלריה
שריפה אחרי תקיפת צה"ל בסוריה
שריפה אחרי תקיפת צה"ל בסוריה
שריפה אחרי תקיפת צה"ל בסוריה. ארכיון
(צילום: EPA)
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי "התקיפה בוצעה נגד בסיס המשויך למיליציות האיראניות בדרום סוריה, שככל הנראה בוצעה על ידי ישראל". בהמשך טען הארגון, המזוהה עם האופוזיציה, כי "בית הספר שהותקף בטילים לא משמש ללימוד ילדים, אלא מדובר בבסיס של 'ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן', שנתמך וממומן על ידי חיזבאללה והוקם על ידי סמיר קונטאר". מנהל המרכז, ראמי עבד אל רחמן, אמר ל"סקיי ניוז" בערבית כי "יש מידע ודאי על הרוגים".
הפעם האחרונה שהסורים האשימו את ישראל בתקיפה בשטחם הייתה בסוף ספטמבר, אז נטען כי חיל האוויר תקף יעדים באזור חלב שבסוריה. לפי סוכנות הידיעות "סאנא", מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את רוב הטילים טרם הפגיעה במטרות.
2 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
תקיפה בסוריה. ארכיון
בחודש שעבר התייחס מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום שנשא לכוננות צה"ל בגבול הצפון, לאחר שנסראללה איים לנקום את מות פעיל חיזבאללה בתקיפה המיוחסת לישראל בנמל התעופה בדמשק בחודש יולי האחרון. "נדמה לי שזו התקופה הכי ארוכה שהצבא הישראלי נמצא במצב הזה, חיילים לא מעזים לזוז", אמר אז נסראללה והבטיח: "אנחנו נגיע למטרה ונראה מה יקרה בימים או בשבועות הבאים".
חודש לפני כן חיזבאללה ניסה לבצע ניסיון פיגוע בגבול לבנון. בתגובה לירי לעבר כוח שהיה בפעילות מבצעית תקף צה"ל עמדות תצפית של חיזבאללה ובדובר צה"ל הדגישו כי "כל הפרת ריבונות נוספת תיענה בחומרה".
פורסם לראשונה: 00:34, 21.10.20