ישראל תקפה הלילה (בין חמישי לשישי) יעדים באזור חלב שבסוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית "סאנא". עוד דווח בסוכנות הידיעות כי "מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את רוב הטילים טרם הפגיעה במטרות".
הסוכנות ציטטה מקור צבאי לפיו "בשעה 01:30 תקף האויב הציוני מהאוויר באזור העיר חלב בכמה מטחי טילים, מערכות ההגנה האווירית פעלו נגדם ויירטו את רובם". המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח שהיעד היה מפעלים ביטחוניים ממזרח לחלב. באזור זה נמצאים גם אתרים של המיליציות האיראניות. בשלב זה לא ידוע היקף הנזק והאם יש נפגעים.
2 צפייה בגלריה
סוריה דיווחה על תקיפה ישראלית בחלב
סוריה דיווחה על תקיפה ישראלית בחלב
דיווחים על תקיפה ישראלית בחלב
גורם מודיעין אזורי ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי ישראל הגבירה את תקיפותיה בסוריה, בעוד שתשומת הלב העולמית והאזורית, בהן גם זו של סוריה עצמה, מופנה למגפת הקורונה.
בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא על הפעלת מערכות ההגנה האווירית נגד "מטרות עוינות" ממזרח לעיר חומס, ולפי גורם צבאי סורי, התקיפה אירעה בשדה התעופה T-4. לדברי הגורם, "חיל האוויר הישראלי שיגר טילים מאזור א-תנף לאזור שדה התעופה. מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו את רוב הטילים. נגרם נזק לרכוש בלבד".
במרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווחו כי מלבד שדה התעופה הצבאי T-4 שבפרברי העיר חומס, התקיפה הייתה מכוונת גם נגד "מתקנים איראניים". במרכז הוסיפו כי "ישנו מידע על הרוגים משורות המשטר הסורי". לפי הדיווח, נשמעו הדי פיצוצים כתוצאה מהפעלת מערכות ההגנה האווירית של המשטר הסורי.
אזור א-תנף, שממנו לטענת המשטר הסורי בוצעה התקיפה, נמצא במשולש הגבולות בין סוריה, ירדן ועיראק. שדה התעופה T-4 מרוחק מא-תנף כ-200 קילומטר. לפי מרכז המעקב הסורי ההפצצות בוצעו מאזור המדבר הסורי, דבר שאינו שולל בהכרח את הטענה של המשטר הסורי שהן בוצעו מאזור א-תנף.
כמה יממות לפני כן, לפי הדיווחים בסוריה, תקפו מטוסי חיל האוויר בגולן הסורי. לפי מרכז המעקב, 11 בני אדם נהרגו באותה תקיפה, מהם שלושה חיילים סורים, אזרחית אחת ושבעה לוחמים מטעם המיליציות הפרו-איראניות.
2 צפייה בגלריה
 מקום התקיפה הקודמת סמוך לחלב במאי
 מקום התקיפה הקודמת סמוך לחלב במאי
מקום התקיפה הקודמת סמוך לחלב במאי
הפעם האחרונה שבה אירעה תקיפה בחלב הייתה בחודש מאי האחרון. אז דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה כי ישראל תקפה ליד חלב שנחשבת ליעד חריג בטווח שלו -עמוק בצפון סוריה. ערוץ "אל-עאלם" האיראני דיווח כי התקיפה נערכה באזור של "מוסדות מחקר מדעיים" באזור א-ספירה, שממזרח לחלב.